Website voor mijn zwager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastian1976

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Goedemiddag,

Ik heb als erg beginnende bouwer een website gemaakt voor mijn zwager.

Zeker zijn er veel verbeter punten en die zou ik graag willen horen, maar mocht je een opmerking hebben zou ik graag ook willen weten hoe is dat kan oplossen of beter kan maken.

alvast bedankt voor jullie kritische blik. :thumb:

De site is http://www.teulingklussenbedrijf.nl

Jammer dat alles naar de linkerkant wordt gezet. De site is redelijk eenvoudig en lekker overzichtelijk.

Jammer dat alles naar de linkerkant wordt gezet. De site is redelijk eenvoudig en lekker overzichtelijk.

Het lukt mij niet om de site te centreren en dat is nu net de onervarenheid die ik heb.

De site is gemaakt in Frontpage. Heeft iemand hier misschien tips over?

Hi,
heb je de site zelf gemaakt of heb je een webbuild pakket gebruikt? Als je dat zou willen posten dan kan mijn advies daar een beetje op aangepast worden.

Om te beginnen:
met crash ben ik het eens; niet alles aan de linkerkant zetten.

Verder is het een goed begin en zoals je zegt: er zijn veel verbeterpunten.

1. is het zwarte lijntje om het logo opzet of hoort dat zo?
  2. elke regel tekst staat in een paragraaf <P>. Dat geeft wel erg veel witruimte tussen de regels en ongewenste regelafbreking
  3. uitlijnen: probeer tekst en afbeeldingen leuk met elkaar uit te lijnen. Afbeelding rechts boven zou aan de rechterkant met menu uitgelijnd kunnen worden
  4. Horizontale menubalk is OK, maar kijk uiteindelijk of je er een uitklapmenu van kan maken. Veel doorklikken is hinderlijk voor bezoekers
  5. Een aantal vnl binnenfotoos van de werken zouden wat flatterender kunnen zijn. Misschien kun je een extra lamp inzetten. Heb je wat met fotografie? Zo niet dan is er iemand misschien die die fotoos wil maken.
  6. probeer of je iets meer met CSS kan doen in een volgende versie. Dat gaat de HTML leesbaarder maken.
... en tot slot voor nu: zou je niet de kaderkleur van de menuknoppen of de ovaal in het logo gebruiken als kleur voor een kader rond de fotoos. Lijkt me dat het watlevendiger wordt.

Hopelijk heb je wat aan deze opmerkingen en gooi je niet het bijltje er bij neer. Ik ben ook beginner geweest

EDIT Ik zie dat een aantal vragen van mij al beantwoord werden

Laatst bewerkt:
Het lukt mij niet om de site te centreren en dat is nu net de onervarenheid die ik heb.

De site is gemaakt in Frontpage. Heeft iemand hier misschien tips over?

Frontpage is niet het makkelijkst. Durf je in deze fase een overstap aan naar Kompozer? Gratis en overzichtelijk. (Vind ik)

Hi,

ik moet je nog even lastig vallen. Voor een aantal dingen zul je style-definities nodig hebben (CSS). Een verrassend leuke intro vond ik op css instructies

Het centreren is in ieder geval gelukt, nu de andere punten nog onder de aandacht brengen.

Alvast bedankt voor jullie input!!! :thumb:

Sebastian1976's got talent:d

Ik heb even iets aan de tekst gedaan. Ik zag dat je de regels al gecorrigeerd had. Je hebt voor de tekst een kopregel nodig

Welkom op de site van Teuling klussenbedrijf

Teuling klussenbedrijf is een jong en dynamisch bedrijf dat vakwerk hoog
in het vaandel heeft staan.

Teuling klussenbedrijf, gevestigd in Arnhem, maakt van uw wens werkelijkheid, dus voor
al uw klussen in en om het huis bent u bij ons aan het juiste adres.

Er wordt secuur en vakkundig werk afgeleverd, een garantie voor jarenlang plezier van ons werk

Het cursieve is van de quote; dat moet je negeren. De bedrijfsnaam willen we natuurlijk accentueren. Het is beter om niet over "mij"te spreken maar over het bedrijf en "ons " . Bovendien spreek je ook in het begin al over "het bedrijf"

AANVULLINGHet zwarte kader op een witte achtergrond heeft iets macabers. Kun je om te beginnen het logo meer naar boven brengen en de achtergrondkleur van de body en de DIV gebruiken (kleuren van het logo?) om de aandacht naar de tekst te trekken.

Aanvulling 2 De foto van de bus moet je even hoog maken als het logo. Voor je zwager: bedrijfsnaam ook op de motorkap (handig in de file)

Laatst bewerkt:
Mijn eerste indruk verander het lettertype voor een website moet je niet Times New Roman gebruiken. Verder oogt hij wat basic maar dat maakt niet zoveel uit gezien het doel van de website. Als hij HTML&CSS valid is vind ik hem prima kunnen op het lettertype na en misschien zou ik de menu knoppen iets veranderen.

[edit] Misschien de informatie iets uitbreiden, vind sommige pagina's wel heel erg beknopt en kort door de bocht. Dit is voor de bezoekers fijner en voor de zoekmachines ook beter..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan