website vreemd op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Beste mensen,

wie o wie heeft er een idee.
http://www.fysiocarenunspeet.nl geeft op de laptop van deze mensen een vreemd beeld. Het middelste blok (content) valt als het ware naar beneden (onder menu).

Op alle laptops/pc's etc. die ik heb gekeken gaat het gewoon goed.

Men werkt met Vista en Internet Explorer. Heb ook al gespeeld met de css om menu & content kleiner te maken, maar geen resultaat.

Ik denk dat als mensen een lagere resolutie draaien, dat dat het probleem is.

Heeft iemand nog 1024x768 of 800x600?

Laatst bewerkt:
Dat zal inderdaad waarschijnlijk met de resolutie te maken hebben.

Kijk of je zelf met een laptop kan testen en telkens de resolutie aanpast, dan kom je het probleem mischien vanzelf wel tegen :thumb:

Ik denk dat als mensen een lagere resolutie draaien, dat dat het probleem is.

Heeft iemand nog 1024x768 of 800x600?
Komt nog wel voor hoor, op mijn eigen site heeft ongever 15% van de bezoekers een scherm met een breedte van 1024px. Het hoeft dan niet eens persé om oude apparatuur te gaan, tablets en netbooks zitten vaak ook in die hoek.
(88x600 lijkt inderdaad wel verdwenen te zijn, is ook niet zo vreemd)

Laatst bewerkt:
@resolutie: zojuist op 1024x786 geprobeerd, en geen probleem!
We hadden ook geprobeerd om weergave op 75% te zetten, ook geen oplossing.

Hoi hfoppen,
Bij mij klapt IE er ook uit. D.w.z. in IE7 dropt de <div id="content"> onder de linkerkolom. Dat gebeurt zowel op 1024*768px als ook op een "breed genoegge" resolutie van 1280*1024px.

Het is dus geen laptop-/resolutie-gebonden probleem, maar een IE-probleem! :)

Daar moet toch een mouw aan te passen zijn: in principe zou het met wat andere/aanvullende css geregeld kunnen worden. - Ik zal er morgen eens een blik op werpen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ahoy! Het is al morgen! ;)
Ik had natuurlijk eerst de raad in mijn eigen handtekening moeten opvolgen: niet gaan klooien, eerst de html-validator en de css-validator hun zegje laten doen... :rolleyes:

Maar ik kwam wel op hetzelfde uit als de css-validator. :)
Er staat:
Code:
#content{
	background: #e5efca;		
	border-top: #6f2b90 solid 3px;
	border-bottom: #6f2b90 solid 3px;
	*/border: #6f2b90 solid 3px;*/
	float:left;
	width:723px;
	height:540px;
	overflow-y: auto;
	overflow-x: hidden;
	padding: 10px;
	}
Let op de sterretjes! Het eerste sterretje staat per abuis vóór in plaats van na de slash: dan is het geen goede commentaar-regel, maar ook geen valid css.
En foutafhandeling door browsers verschilt (daar zijn ook in lang niet alle gevallen vaste regels voor, als ze zich daar al aan houden).
  • Firefox en anderen interpreteren: "zomaar een */ zonder voorafgaande /* ? Die ken ik niet, de hele regel is dus invalid en wordt niet gebruikt".
  • IE7 interpreteert kennelijk, zonder op of om te zien (doet IE wel meer): "een */ is altijd het eind van een commentaar, dus daarna mag ik gewoon verder met die regel".
En inderdaad, het screenshot van IE laat rondom de hele content het paarse randje van 3px zien, in plaats van alleen boven en onder wat de bedoeling was.
Maar dan past de breedte er niet op, want borders worden bij de breedte opgeteld; dus: drop-daar-gaat-IE!

Kortom: hele regeltje wissen of * en / omdraaien: en floep daar springt IE op z'n plekje.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
#html,body{
    width:100%;
    margin:20px;
    ... enz.
    }
Ik zou dit doen:
Code:
body {
    margin: 20px 0;
    ... enz.
    }
Want nu komt er een margin van 20px links en rechts naast de breedte van 100%, waarmee de site op geen enkele resolutie goed gecentreerd staat. En er is altijd een horizontale scrollbar te zien om die 20px aan de rechterkant te kunnen zien, wat helemaal niet nodig is (want dat is alleen maar loze ruimte). Bv. bij 1024*768px past de site met z'n breedte van 950px er altijd op.
Met #html wordt waarschijnlijk html bedoeld (want een tag met id="html" is er niet). Maar dat zou ik niet corrigeren, want dan wordt ook een 20px margin op de html gezet, en wordt het excentrieke gedrag alleen maar erger. Voor een breedte van 100% is het ook niet nodig, dat verzinnen de browsers uit zichzelf.
Of nog beter:
Code:
body {
    width: 950px;
    margin: 20px auto;
    ... enz.
    }
Dan is de hele #container niet nodig. ;)

Laatst bewerkt:
@csshunter. Tnx voor je codevoorbeeld. 't Was inderdaad de volgorde van 't commentaar. Is nu opgelost.
Je p.s. zal ik nog even lezen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan