Website ziet er anders uit in internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS:
Ook een css-sprite voor een hover over het "Meer info" kan IE wel aan:

meerinfo-sprite.png

meerinfo-sprite.png

Met in de css erbij:
Code:
#box1 a:hover,
#box1 a:focus {
	background-position: -90px 0;
	}

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja, als ik je testpagina in IE bekijk werkt de slidertron wel mooi en klopt alles, maar bij mijn pagina niet.
Bijvoorbeeld bij mij wordt de foto niet even donker als er overgeschakeld wordt op de volgende, bij jou wel. En ook de rondjes en vierkantjes zijn anders.

En ook de titel vanboven Scoeter.be wordt vanboven en vanonder een paar px afgeknipt in IE.

Weet jij misschien wat ik moet veranderen?

Ho-ho!
Je hoort mij IE niet verdedigen, want vooral IE6 was bar en boos (om van eerdere IE's maar te zwijgen). IE7 en hoger zijn daarbij vergeleken heilig, en mijn uitpuilende gereedschapskist met trucs voor IE5, IE5.5 en IE6 staat bij mij lekker op zolder. ;)

Maar:
  • Als je een Doctype Strict, valid html en propere css gebruikt (bv. geen tabellen voor opmaak), gaat het in 9 van de 10 gevallen best goed met IE (o.k.: 8,5 van de 10 gevallen): zonder speciale maatregelen.
  • Kijk maar: m'n testpagina van hierboven doet het prima zonder IE-hacks. :P

Laatst bewerkt:
Het enige verschil tussen IE7/IE8 en de rest is dat tijdens het wisselen de nieuwe afbeelding niet even op wat donkerder staat (wat geregeld wordt met de opacity-eigenschap, die IE7/IE8 niet ondersteunen).
Maar dat gebeurt op mijn testpagina precies hetzelfde.

Welk verschil zie je precies?

<edit>
Ik zie dat je intussenerwijl de verschillen het toegevoegd aan je post van 11:57.
Nog even kijken!
</edit>

Laatst bewerkt:
Hoi soccerke,
Merkwaardig!

Donkerder dia-wissel
Bij mij op IE7 dus geen verschil tussen jouw versie en mijn versie: ook in mijn pagina-versie kan IE7 geen opacity ondersteunen.
Wel verschil IE7 en andere browsers: de rest kan het wel.

Ook de rondjes en vierkantjes zijn anders
Alweer geen verschil in IE7 tussen onze twee pagina-versies.
Wel tussen IE7 en de rest.

Ook de titel vanboven Scoeter.be wordt vanboven en vanonder een paar px afgeknipt in IE
En ook hier geen verschil in IE tussen onze versies.
Wel tussen IE7 en de rest: in IE7 staat de titel en alles wat er onder komt 10px lager.

Dat komt doordat zowel de #outer als de #header een margin-top van 10px hebben; IE7 telt die bij elkaar op.
Als ik de margin-top uit de #header haal, doet IE7 het hetzelfde als de rest:
Code:
#header {
	margin-top: 0;
	}

Verder zou het heel erg gek zijn als je onderlinge verschillen tussen onze versies ziet bij bekijken in dezelfde IE: de css is precies hetzelfde *), en dat kan dus niet.
Heb je tussendoor steeds je Tijdelijke Internet Bestanden opgeschoond, zodat er geen oude pagina-versie van het een of het ander wordt opgeroepen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik gebruik wel IE9 maar hier zie ik echt al die verschillen in... Ik heb 2 printscreens gemaakt nadat ik al mijn geschiedenis enzo verwijderd heb. Een van mijn website in IE9 en dan jouw test 4 in IE9.
jouwversie.jpg
mijnversie.jpg

Hier zie je dus duidelijk al die verschillen die ik vermeld had.
Ik kan er echt niet meer aan uit omdat jij inderdaad gewoon hetzelfde css-file gebruikt voor de layout dus...

Hoi soccerke,
Merkwaardig!

Donkerder dia-wissel
Bij mij op IE7 dus geen verschil tussen jouw versie en mijn versie: ook in mijn pagina-versie kan IE7 geen opacity ondersteunen.
Wel verschil IE7 en andere browsers: de rest kan het wel.

Ook de rondjes en vierkantjes zijn anders
Alweer geen verschil in IE7 tussen onze twee pagina-versies.
Wel tussen IE7 en de rest.

Ook de titel vanboven Scoeter.be wordt vanboven en vanonder een paar px afgeknipt in IE
En ook hier geen verschil in IE tussen onze versies.
Wel tussen IE7 en de rest: in IE7 staat de titel en alles wat er onder komt 10px lager.

Dat komt doordat zowel de #outer als de #header een margin-top van 10px hebben; IE7 telt die bij elkaar op.
Als ik de margin-top uit de #header haal, doet IE7 het hetzelfde als de rest:
Code:
#header {
	margin-top: 0;
	}

Verder zou het heel erg gek zijn als je onderlinge verschillen tussen onze versies ziet bij bekijken in dezelfde IE: de css is precies hetzelfde *), en dat kan dus niet.
Heb je tussendoor steeds je Tijdelijke Internet Bestanden opgeschoond, zodat er geen oude pagina-versie van het een of het ander wordt opgeroepen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja, een duidelijk verschil van 2 dezelfde pagina's in één dezelfde IE9 ! :shocked:

Bij jouw versie staat toch duidelijk de compatibility-weergave van IE9 aan, anders kunnen het geen vierkantjes zijn en kan ook de transparantie/opacity niet weg zijn.

• Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat je vroeger jouw versie in de compatibility-weergave hebt bekeken.
  • En vervolgens mijn versie in de normale IE9-weergave bekijkt.
  • MS zegt namelijk: bij een al eerder in de c-weergave bekeken pagina wordt dat door IE9 onthouden, en dan komt IE9 bij de volgende keer bekijken automatisch weer in die c-mode:
    "In Compatibiliteitsweergave worden websites weergegeven alsof u ze bekijkt in een eerdere versie van Internet Explorer. Dit lost vaak de weergaveproblemen op. U hoeft niet nogmaals op de knop te klikken als u een site wilt bezoeken die u al eerder hebt bezocht, Internet Explorer 9 zal deze automatisch weergeven in Compatibiliteitsweergave.
    (Zodra u die site opnieuw wilt bezoeken, maar nu met Internet Explorer 9, klikt u gewoon nogmaals op de knop Compatibiliteitsweergave.)"
    windows.microsoft.com/nl-NL/internet-explorer/products/ie-9/features/compatibility-view

• Misschien wordt dat onthouden niet in de cache van Temp Int. Bestanden of in de IE-history gezet, maar in een andere map of in de Registry.
    Dan kan het kloppen dat cache en history legen niet helpt. *)

Ik zou nog eens proberen op dat c-knopje in IE9 te klikken als jouw versie aan staat.
Als dat ook niets oplevert, lig ik er uit...

Met vriendelijke groet,
CSShunter
________
*)
Ja! Ik lees hier (www.clovis.edu/downloads/IE9CompatibilityView.pdf) dat je het wel/niet onthouden van een bepaalde site in de c-weergave kunt wijzigen via (de kronkelige weg van) de IE9-settings!
Daar zou ik eens kijken! :)

Laatst bewerkt:
Hey,

Je link doet het niet maar ik heb http://forum.realmofempires.com/showthread.php?2132-Enabling-Compatibility-Mode-For-Internet-Explorer-9 geprobeerd en in de lijst van compatibility staat geen enkele website. Dus ik geef het op, maar zolang het alleen op mijn pc is vind ik het geen probleem :)

Bedankt voor al je hulp!

Ja, een duidelijk verschil van 2 dezelfde pagina's in één dezelfde IE9 ! :shocked:

Bij jouw versie staat toch duidelijk de compatibility-weergave van IE9 aan, anders kunnen het geen vierkantjes zijn en kan ook de transparantie/opacity niet weg zijn.

• Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat je vroeger jouw versie in de compatibility-weergave hebt bekeken.
  • En vervolgens mijn versie in de normale IE9-weergave bekijkt.
  • MS zegt namelijk: bij een al eerder in de c-weergave bekeken pagina wordt dat door IE9 onthouden, en dan komt IE9 bij de volgende keer bekijken automatisch weer in die c-mode:
    "In Compatibiliteitsweergave worden websites weergegeven alsof u ze bekijkt in een eerdere versie van Internet Explorer. Dit lost vaak de weergaveproblemen op. U hoeft niet nogmaals op de knop te klikken als u een site wilt bezoeken die u al eerder hebt bezocht, Internet Explorer 9 zal deze automatisch weergeven in Compatibiliteitsweergave.
    (Zodra u die site opnieuw wilt bezoeken, maar nu met Internet Explorer 9, klikt u gewoon nogmaals op de knop Compatibiliteitsweergave.)"
    windows.microsoft.com/nl-NL/internet-explorer/products/ie-9/features/compatibility-view

• Misschien wordt dat onthouden niet in de cache van Temp Int. Bestanden of in de IE-history gezet, maar in een andere map of in de Registry.
    Dan kan het kloppen dat cache en history legen niet helpt. *)

Ik zou nog eens proberen op dat c-knopje in IE9 te klikken als jouw versie aan staat.
Als dat ook niets oplevert, lig ik er uit...

Met vriendelijke groet,
CSShunter
________
*)
Ja! Ik lees hier ([url]www.clovis.edu/downloads/IE9CompatibilityView.pdf[/URL]) dat je het wel/niet onthouden van een bepaalde site in de c-weergave kunt wijzigen via (de kronkelige weg van) de IE9-settings!
Daar zou ik eens kijken! :)

Hoi soccerke,
De info uit jouw link is dezelfde als die uit de mijne (in Firefox kan je 'm wel openen).

Maar als dat niet werkt en ook omschakeling van het Compatibility-knopje werkt niet, dan zou dat er op kunnen wijzen dat je IE9-instellingen kaduuk zijn gegaan.
Voor mocht je IE9 totaal willen resetten, hier de gebruiksaanwijzing van Microsoft:
[url]http://support.microsoft.com/kb/923737[/URL]

Of misschien hapert er iets in de Windows-registry. Die zou je ook eens kunnen checken.
Want het zou toch prettig zijn als je je zelfvervaardigde site op de goede manier in IE9 kunt zien! :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan