Website ziet er heel anders uit in Internet Explorer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenbedrijvengids

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2013
Mijn website MEMmedia.nl, ziet er heel anders uit in Internet Explorer maar in Mozilla geeft tie het perfecte ontwerp. Waarschijnlijk is er iets mis met het CSS of de HTMLbron, wie zou mij kunnen helpen met het rechtzetten van de website, vergt weinig tijd en kleine aanpassinkjes. Als beloning kun je je naam in de footer plaatsen.

Welkom op Helpmij :)

Het is niet nodig om je vraag in meerdere secties te plaatsen; om die reden heb ik de andere drie vragen verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Ik zou eerst de broncode eens opschonen, dit is nogal veel code voor een relatief eenvoudige button:
HTML:
<em>
    <b>
        <em>
            <b>
                <em>
                    <b>
                        <a href="index.html#" onclick="document.getElementById('search-form').submit()" class="link1">
                            <em>
                                <b>
                                    <cufon class="cufon cufon-canvas" alt="Follow " style="width: 69px; height: 16px;">
                                        <canvas width="83" height="21" style="width: 83px; height: 21px; top: -3px; left: -1px;"></canvas>
                                        <cufontext>Follow </cufontext>
                                    </cufon>
                                    <cufon class="cufon cufon-canvas" alt="ME" style="width: 24px; height: 16px;">
                                        <canvas width="33" height="21" style="width: 33px; height: 21px; top: -3px; left: -1px;"></canvas>
                                        <cufontext>ME</cufontext>
                                    </cufon>
                                </b>
                            </em>
                        </a>
                    </b>
                </em>
            </b>
        </em>
    </b>
</em>

Verder worden de teksten niet getoont omdat je Cufon 1.09 gebruikt, je moet die even aanpassen naar 1.09i.
Waarschijnlijk ben je dan al wat verder :)

Hoe schoon ik de broncode op? wat kan ik weghalen, ben niet zo bekend met html namelijk ik doe alles via een ontwerpprogramma

De beste manier is om het handmatig te doen maar als je niet weet hoe het werkt brengt het wel wat risico's met zich mee.

Welk programma gebruik je?

Ik gebruik een gratis programma genaamd NVU. Ik kan het inderdaad gewoon handmatig weghalen in de broncode maar wat zou ik dan bijvoorbeeld weg kunnen laten.

Bovenstaand voorbeeld werkt waarschijnlijk op deze manier ook wel:
HTML:
<a href="index.html#" onclick="document.getElementById('search-form').submit()" class="link1">
    <em>
        <b>
            Follow ME
        </b>
    </em>
</a>

De tekst zal via Cufon omgezet worden volgens mij.
Overigens lijkt het mij vreemd dat door op deze link te klikken het zoek-formulier wordt verzonden maar dat terzijde.

Het is een searchform geweest die heb ik met het programma verwijdert maar de code is er waarschijnlijk inblijven staan.

Ik zal deze code plaatsen, even kijken of het dan wel werkt.

Geld deze code ook voor de volgende kopjes (offerte aanvraag en inschrijven voor de nieuwsbrief) want zoals je ziet zijn het 3 kolommen

Onderaan deze pagina zie je een opgeschoonde versie van de pagina via HTML-Tidy.

Die zou je kunnen gebruiken, en tevens de errors welke aangegeven worden proberen op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan