Websites maken voor anderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breev

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Berichten
245
Ik ben een 14-jarige jongen (die dus nog naar school ga), maar maak graag websites. Daarom zou ik graag voor andere mensen websites maken en hier geld voor vragen. Mag dit, of is dat zwartwerk, en mag ik een site maken met informatie over mijn webdesign?

Groetjes,
Breev
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In Nederland is het zwart werk en in Belgie denk ik ook, maar je mag wel een site maken waarop je laat zien wat je kan, ik zou alleen uitkijken met het vragen van geld moet je heel subtiel doen en de meeste mensen weten ook dat alleen de zon opgaat voor niets.

Zelf doe ik het ook kijk hier maar.

Dragon-IT :cool:
 
Ik ben zelf ook 14 jaar en maak ook wel eens voor geld voor anderen. Ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten of dit nou mag of niet...:D
 
Geplaatst door megabit
Ik ben zelf ook 14 jaar en maak ook wel eens voor geld voor anderen. Ik zou eigenlijk ook wel eens willen weten of dit nou mag of niet...:D

officieel zou je dit aan de belastingdienst op moeten geven.
Maar zolang jij niets zegt en andere ook niets hoe moeten ze er dan achter komen dat je websites bouwt voor geld ??
Zorg gewoon dat er wat betalingen betreft niets op papier staat dan zou ik me er niet zo druk om maken hoor.
 
Volgens mij mag het allemaal wel als je de belastingdienst (wie anders) ervan op de hoogte is en je een bedrijfje hebt ingeschreven bij de KvK.
 
Heb je site even bekeken. Nu de site waar ik aan werk, heb ik me ook voorgesteld waar bij staat dat ik 14 jaar ben. En ik zou ook graag een uitbgebreide prijslijst hebben. Misschien kan ik dan beter de beschrijving weglaten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door KaWouter
Volgens mij mag het allemaal wel als je de belastingdienst (wie anders) ervan op de hoogte is en je een bedrijfje hebt ingeschreven bij de KvK.

Dat kost allemaal weer extra geld dan!
 
Geplaatst door Breev
Mag dit, of is dat zwartwerk, en mag ik een site maken met informatie over mijn webdesign?

Jouw vraag...

Mijn antwoord (duidelijker?)

Tuurlijk mag een je en site maken over jouw webdesign kunsten,
maar zodra je voor derden sites gaat maken en daar geld voor gaat ontvangen dan moet je inkomsten belasting gaan betalen enz enz.

En tuurlijk kost dat geld (wat niet?) maar dan ben je wel legaal bezig en kunnen ze je niets maken....

Maar als je het toch "zwart" blijft doen zorg dan dat je dat geld niet op je giro/bank zet......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door KaWouter

Tuurlijk mag een je en site maken over jouw webdesign kunsten,
maar zodra je voor derden sites gaat maken en daar geld voor gaat ontvangen dan moet je inkomsten belasting gaan betalen enz enz.

En tuurlijk kost dat geld (wat niet?) maar dan ben je wel legaal bezig en kunnen ze je niets maken....

Maar als je het toch "zwart" blijft doen zorg dan dat je dat geld niet op je giro/bank zet......

waarom al die moeite nemen door inschrijven bij kvk wat je minimaal 90 euro perjaar gaat kosten + evt verplichte lidmaatschap van een brancvereninging enz
ik blijf bij het principe wat niet weet wat niet deert.
Ik ga er vanuit dat je geen vermogens gaat verdienen met sites bouwen en zou het zo goed gaan lopen dat je er echt geld mee gaat verdienen kun je altijd nog aan een inschrijving bij kvk enz gaan denken.
 
Geplaatst door tazman


waarom al die moeite nemen door inschrijven bij kvk wat je minimaal 90 euro perjaar gaat kosten + evt verplichte lidmaatschap van een brancvereninging enz
ik blijf bij het principe wat niet weet wat niet deert.
Ik ga er vanuit dat je geen vermogens gaat verdienen met sites bouwen en zou het zo goed gaan lopen dat je er echt geld mee gaat verdienen kun je altijd nog aan een inschrijving bij kvk enz gaan denken.

ik zou ook niet al die moeite nemen....maar gewoon sites blijven bouwen.....

maar zijn vraag is daarmee (naar mijn idee) op de juiste manier beantwoord......
 
Nog een vraagje aan de gene die het doen:

Hoe bereiken jullie je klanten? Je bent nog jong en je hebt zo goed als geen naam, dus hoe komen de klanten te weten dat jij websites maakt?
 
Geplaatst door Breev
Nog een vraagje aan de gene die het doen:

Hoe bereiken jullie je klanten? Je bent nog jong en je hebt zo goed als geen naam, dus hoe komen de klanten te weten dat jij websites maakt?

mond op mond reclame werkt het beste ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jaja, maar je moet met één site beginnen he :thumb: Hoe kom je aan die eerste klant?
 
Geplaatst door Breev
jaja, maar je moet met één site beginnen he :thumb: Hoe kom je aan die eerste klant?

Rondvragen, en dan een gratis site aanbieden of voor tegen hele lage prijzen. EN daar heel klein opzetten desigend by: <bedrijfje> Zo denk ik dat je best reclame kunt maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door Breev
jaja, maar je moet met één site beginnen he :thumb: Hoe kom je aan die eerste klant?

Simpel, die zit bij je om de hoek.

http://www.rodi.be/

Kijk......... dit is geen site....
geen menu, te weinig info.

Verbeter deze site, en laat het aan die mensen zien.
Zo zijn er veel sites welke beter kunnen.

Site van bedrijven verder weg kun je mailen.
In Amerika is een man die niks anders doet dan redesign:
bestaande sites verbeteren, en hij verdient er een goede boterham aan.

En zolang iets hobbymatig gebeurt valt het onder bijverdienste.
Vermits dit op jaarbasis onder een bepaald bedrag blijft is dit vrijgesteld.

:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip :thumb: , ga hem zeker proberen. k Zal hem wel laten zien als hij bijna af is. Stuur ik hem best de afbeelding eerst op als eerste kennismaking? of mag dat meteen een .html bestand zijn?
 
Geplaatst door Breev
Bedankt voor de tip :thumb: , ga hem zeker proberen. k Zal hem wel laten zien als hij bijna af is. Stuur ik hem best de afbeelding eerst op als eerste kennismaking? of mag dat meteen een .html bestand zijn?

Nee, in dit geval niks opsturen.
Een zaak die in de buurt zit ga je persoonlijk bezoeken.
Je maakt een opzet van de site naar je eigen idee.
Vertelt dan als je langs gaat, dat je hun website hebt gezien, maar het maar magertjes vindt.
En je zegt dat je vrijblijvend iets gemaakt hebt.
Deze site, het nieuwe ontwerp, heb je dan online staan.
Gewoon op je eigen webspace.
Dit adres geef je dus op, en dan kan de potentiele klant de site zien.

Want....... aan en html bestand heb je niks, wat moeten ze er mee, en mail je het, mischien denken ze dat het een virus is, en gooien het weg.

Wens je een voorbeeld van wat ik bedoel?
Kijk dan hier:
http://www.zeepoort.nl/art/
dit is een ontwerp wat ik gemaakt heb als opzet.
Aan de hand van de opzet kun je het uitwerken, zoals de klant het wenst.

Suc6
:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voila dames en heren, wat vinden jullie hiervan om voor te leggen? Kan het erdoor? De links werken nog wel niet

Het originele website (bestaande) is www.rodi.be
 
:D is een hele verbetering:thumb:. Maar ik vind het toch wel een beetje erg grijs, wat kleur zou misschien leuk zijn. En ik denk dat ze onder de indruk zullen zijn!
 
Kloek. :thumb:

Grijs mag best, blauw van embleem komt dan goed uit.
Animated gif is wel 97 kb, mag wat minder ivm inbel bezoekers.

Bovenste (en onderste) menu mag op index vervallen.

Denk je eraan om het email adres emailpicker free te maken?

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan