webwinkel

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
792
goede dag

Ik ben al geruime tijd bezig met maken van een webwinkel waar toch wel een hoop bij komt kijken.

Zo zit ik ook wel eens te kijken op internet naar kant en klare webwinkels.
Ik heb nu op er eens een beetje mee te oefenen de demo van Logivert op mijn cumputer staan.

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze webwinkel of zijn er betere alternatieve
voor dat geld 80 euro voor de voorledige versie en heb je dan genoeg mogelijkheden of ben je dan verpicht om nog meer te updaten om hem goed werkend te krijgen.
 
Gratis versies en breed ondersteund: magento, oscommerce, prestashop. Het is wel zo dat je voor deze open source alternatieven wat basiskennis PHP en Mysql moet hebben. Maar als je 80 euro overhebt voor een shop, denk ik dat er best iemand is die de basis van de shop voor je wil installeren en inrichten.

Even terugkomend op je vraag: Logivert/Mijn webwinkel is een prima produkt, echter denk ik dat je snel tegen beperking aanloopt
 
Laatst bewerkt:
ok bedank tot zover, ik ken zelf een klein beetje uit de voeten met php en mysql,
heb een beetje zitten kijken naar wat jij daar op schreef.

en mijn vraag is welke adviceer jij , ik wil als ik het toch zo doen wel iets waar ik laten niet van zeg "jammer dat dat er nu bij zit"

Gaat er mijn om je moet er een kiezen en je eigen daarop toeleggen.
 
heb gekeken op mijnwebwinkel.nl maar gezien ik toch wel veel artikelen heb en bij de gratis tot max 50 artikelen gaat.

Ik wil best wat betalen maar dan eenmalig ik hou niet van maandelijkse kosten die terug komen in dit geval gelof il 19 euro
 
Ik gebruik zelf al jaren OScommerce. Gigantische community zit erachter, maar is wel een beetje spartaans geprogrammeerd. Vriendelijker en enorm in opkomst is Maganto. Ik heb zelf geen technische ervaring met die laatste (wel ooit even geinstalleerd om te kijken, maar verder ook niet). Magento heeft ook een enorme community.

Prestashop ziet er ook strak uit, maar is veel kleiner.

Als ik zo lees dat je wel wat PHP en MySql ervaring hebt, dan zou ik voor Magento gaan (of oscommerce). De ervaring die je nodig hebt is het veranderen van wat code om bijvoorbeeld Ideal of andere betaalmethodes in te bouwen. De community brengt veel hulp en duidelijke handleidingen.

Er zijn ook genoeg templates te krijgen, betaald of gratis.
 
ok in ieder geval bedankt ik heb nu de gratis versie van oscommerce op mijn computer staan ga hem even rustig proberen op axmpp.

Als ik hem op mijn locale server heb gemaakt dan kan ik hem toch gewoon naar mijn server updaten en de server gegevens veranderen.

en ik heb nu een engelse versie is er ook een hollandse versie
 
Ja je kunt hem straks van locaal naar je webhoster uppen. Er is inderdaad een dutch language pack.

Hier kun je heel veel contributies (addons) vinden, zoals ideal, seo tools, paypal, youtube video's aan je winkel toevoegen. Je kunt het zo gek niet bedenken:

http://addons.oscommerce.com/

De nederlandse vertaling vind je hier:

http://addons.oscommerce.com/info/7839

Maar let op welke versie je hebt!
 
ok ik kom een eind weg.
ik heb van oscommerce de versie 2.3.1 op mijn server staan

Heb het volledige NL paket incl AV en privay V.1.6 er over heen geupadate
en uit de map sql de tabelen naar mijn database gekopieerd.

Nu is in het admin gedeeltde alleen de bovenste optie(configuration) in het nederlands
de rest nog steeds in het engels net als de webwinkel zelf ook nog in het engels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan