• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wederom boekhoudvraagje. Excel vaardig heden nodig. Wie helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
:8-0: voor geen meter :rolleyes:

Maar ik zal het eens proberen :).

Volgens mij is dat helemaal toppie goed! :D.

Moet je me toch even vertellen waarom deze code ( =SOM.ALS(Tabel;$A19;Netto) ) uit kan vogelen welke waarden er 1 zijn en welke 2 en etc.

Want als ik een waarde 6 toe zou willen voegen wil ik graag weten hoe ik dat doe.

Ik snap er nog steeds helemaal niets van hoor. Als ik nu gewoon 6 t/m 15 als code wil toevoegen, hoe doe ik dat dan?
Moet ik dan in A24 "6" zetten en de code tot "=SOM.ALS(Tabel;$A24;Netto) verbouwen?

Inderdaad:D. Het werkt gewoon :).

Ik snap niet waarom, maar weet nu wel hoe ik de dingen moet bewerken :).

BEDANKT ALLEN :thumb:.

Als je dat gewoon probeert in het document, dan zie je toch vanzelf wat het resultaat is

Het is een database-achtige formule die in een tabel (A2:D15) naar een opgegeven criterium (BV A19 = waarde 1) zoekt en de gegevens optelt in het optelbereik (C2 t/m C15) die in de rijen staan die aan dit criterium voldoen.

Hmm, vreemd. Zodra het totaalnettobedrag van 1 post hoger is dan €1000,- komt er bij het vakje van de post ( dus 1 of 2 of ) geen getal maar ######## te staan.

Laatst bewerkt:
Pas de breedte van de kolom eens aan, waarschijnlijk is deze te smal om de waarde te kunnen weergeven.

Haha, zo simpel. Je hebt gelijk. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan