wederom een thread over XP op 2 partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn1981

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Hoi (newp hiero ^^)

ik heb een paar vragen over het instaleren van win XP op 2 partities.

als ik op 2 partities ( C:\ en D:\ ) win xp heb geinstaleerd heb ik dan, als ik met de D:\ partitie ben opgestart, toegang tot de C:\ partitie?

Kan ik Bestanden van de andere partitie zien, bewerken, verwijderen of bestanden er op opslaan? zo ja, hoe verhinder ik dat?

zijn er dan ook 2 registers? of heb ik de troep van beide partities in 1 register?

als er maar 1 register zou zijn is er dan een mogelijk voor 2 registers?(bijv. hardwarematig een 2de schijf)

bvd. mvg.
Bjorn

Welkom op Helpmij.:)

Als je twee keer windows installeerd, ieder op een aparte partitie, dan heb je gewoon voor elke windows een register.

Inprincipe heb je met beide Windows, toegang op alle partities.
Alleen let op,
onder andere de opstart bestanden voor de windows die op de tweede partitie geinstalleerd is, staan op de C-partitie!!

dankjewel

nu moet ik aleen nog een oplossing vinden zodat bestanden niet kunnen worden bewerkt vanuit het andere systeem of op zijn minst niet zichtbaar voor dat ik morgen aan de instalatie begin :).

Hoe bedoel je dit?
Mag er niemand aan de andere schijf komen of bedoel je dat de installatie niks mag veranderen?

niemand mag aan de andere schijf komen.

als ik met 1-syteem opgestart ben, mag ik bijv. geen geinfecteerd-bestand(virus, trojan, spyware en consorten) kunnen opslaan op de schijf waar het andere systeem opstaat en om privacy redenen. ;)

ok ik heb er al wat op gevonden. gewoon de partiton onzichtbaar maken met partition magic 8,0 werkt perfect.

hehe
ik had ook nog problemen met het ombenoemen van de boot opties, (kon boot.ini niet vinden in xp) maar dat is ook alweer opgelost. :p
in ieder geval bedankt voor je reactie.

Dit probleem is opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan