wedstrijd uitslag berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En de tabellen die er zo uit zien als op de afbeelding moet ik uit elkaar halen en meerdere tabellen van maken als ik het goed begrijp. dan is het niet een tabel maar worden het er 7.
Nee, dat wordt één tabel. Met uiteraard een verwijzing naar de brontabel. En een extra veld waarin je aangeeft om welke klas (vermoed ik) het gaat.
 
heb je stukje code geprobeerd in mijn voorbeeld database. maar krijg fout melding "ongeldig gebruik van null"
Ik heb de query in je eerste db gemaakt. Daar zit inderdaad een uitslagrecord in zonder uitslag. Daar struikelt hij over. Als je de velden [Score] en [Timpe] vult zul je zien dat hij het prima doet. Nog beter zelfs als je wat meer records toevoegt. Die je dan niet leeg laat natuurlijk...
 
Oke De code die werkt inderdaad nu. dankjewel nu nog een klein vraagje hoe komt de ranking in tabel 1.

En wat betreft uw afbeelding normaliseren.
Je hebt tabel Tbl09_obi.
met de ObiklasID1, 2, 3 enz.
ik heb een tabel Tbl04_ObedienceLevel deze moet dus verwijzen naar ObiklasID1 .....
relatie.PNG
relatie2.PNG
 
Laatst bewerkt:
Je hebt tabel Tbl09_obi. met de ObiklasID1, 2, 3 enz. ik heb een tabel Tbl04_ObedienceLevel deze moet dus verwijzen naar ObiklasID1 .....
Niet helemaal. Je moet een tabel maken ([tbl09a_obi_klas] bijvoorbeeld) met de velden
1. obi_klas_ID (autonummer bijvoorbeeld)
2. Stamboomnr (verwijst naar en koppelt met [Tbl09_obi])
3. Klassoort (keuzelijst; Klas 1, Klas 2, Klas 3 etc)
4. Groep
5. Klasnaam
6. Score
7. Place
etc.
Alle velden dus waar je nu een 1, 2, 3 etc. achter hebt gezet en die herhalend zijn.

Die nieuwe tabel koppel je met [Tbl04_ObedienceLevel]. Overigens koppel je die tabel nu ook verkeerd; je zou een apart veld moeten hebben om te koppelen. En dat zie ik niet. Je koppelt nu met ClassID. Kan zijn dat ik dat veld verkeerd interpreteer :).
 
Beste Octa,
ik begrijp wat je bedoelt, Alle obiID1 enz voort wil je verminderen. Wat ik bedoel met de cijfers is inschrijfing voor dag 1, 2,3 en 1B, 2B en 3B. Je kan met een hond inschrijfen voor drie dagen daarom heb ik dit opgesplits in ObiID1, 2 en 3.
dus ik begrijp niet helmaal hoe ik de tabel moet maken volgens jou idee. in jou id maak jij obi_klas_id een sleutel, maar de Classid heeft de gegevens voor obi_klas_id


En de OBIID koppel ik met obilevel omdat in die tabel staat welk klas bij welk id hoort.

maar misschien ook een idee van mij om de namen beetje gelijk te houden in mijn DB

hoop dat je het nog begrijpt
 
Beste Octafish,

Ik denk dat ik naar Drie tabellen moet gaan voor iedere dag 1 waardoor ik veel data kan reduceren.
Ik zal er werk van maken om dit soort tabellen te normaliseren en ik kom hier nog mee terug.

en waar het allemaal om ging om een ranking te krijgen zou ik ook verwerken in mij database.
 
Ik denk dat ik naar Drie tabellen moet gaan voor iedere dag 1 waardoor ik veel data kan reduceren.
Wat dacht je van één tabel? Als een evenement 3 dagen duurt, en een deelnemer aan alle 3 de dagen meedoet, en dus op alle dagen een uitslag heeft, moet je voor elke dag (en uitslag) een apart record maken. Ik neem aan dat de hond in de tussentijd niet van klasse verandert, want dat zal wel leeftijd gebaseerd zijn, dus je hebt dan in de uitslagen tabel ook een datumveld nodig, meer niet. Al kan je ook met een keuzelijst met Dag 1, Dag 2 en Dag 3 werken. Maar persoonlijk hou ik niet van dat soort constructies, omdat je jezelf meer werk op de hals haalt en je de flexibiliteit van je systeem onderuit schoffelt. Bij een 4-daags evenement heb je namelijk al weer een probleem. Als je elke uitslagdag de actieve datum invult, ben je er al. Want de uitslag van gisteren heeft een andere datum als die van morgen.
 
Beste,

Ik heb mijn database zo aangepast dat ik met een tabel en meerdere records krijg. Maar nu is denk ik toch wel het ergste gebeurd mensen schrijven in verschillende klasse in. Nu krijgt deze hond dus verschillende nummers. en dat is niet de bedoeling. Enzo als je zgt octafish database is veel flexibeler ideaal.

alvast erg bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan