• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Wedstrijdcode automatisch weergeven?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke25

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2022
Hallo iedereen,

Kan iemand helpen met volgende opdracht aub?
Ik heb 3 spelers die deelnemen aan een wedstrijd, elke speler moet 1x tegen de andere spelers spelen...
Dat is weergegeven in het wedstrijd overzicht. Voor 3 spelers zijn er dus 3 te spelen wedstrijden. elke wedstrijd heeft zijn wedstrijdcode.

Wat is mijn probleem:
Wanneer speler 1 tegen speler 2 speelt is dat dus W.01
Echter op dat zelfde moment speelt speler 2 ook tegen speler 1 en is de wedstrijdcode dus nog steeds W.01

Als beide spelers gewisseld worden in de blauwe vakken moet in feite de wedstrijdcode steeds het zelfde blijven...?
Kan dit in een formule uitgevoerd worden?

Schermafbeelding 2024-06-05 194947.png

Alvast bedankt!
Mvg,

Bijlagen

ik denk dat deze formule wel werkt
PHP:
=XLOOKUP(C11&E11;C4:C6&E4:E6;G4:G6;XLOOKUP(E11&C11;C4:C6&E4:E6;G4:G6;"";0);0)

Bijlagen

In D14:
Code:
=ALS(C11=E11;"Ik tegen mezelf of jij tegen jou, beetje raar niet?";"W.0"&C11+E11-2)

Ik denk dat in werkelijkheid de spelers een naam hebben en dan werkt dit niet.

@popipipo
Gezien de bron van de gegevensvalidatie van de spelers (I4:I6) denk ik van niet.
Maar mocht je gelijk hebben, dan is jouw oplossing helemaal prima en vrij simpel uit te breiden voor meer dan drie spelers!
Als Gielleke25 de Nederlandstalige versie van Excel gebruikt: XLOOKUP = X.ZOEKEN

ik denk dat deze formule wel werkt
PHP:
=XLOOKUP(C11&E11;C4:C6&E4:E6;G4:G6;XLOOKUP(E11&C11;C4:C6&E4:E6;G4:G6;"";0);0)
Hallo,

Bedankt voor u bericht!
Zou het kunnen dat de code enkel werkt wanneer je het bestand open doet? bij de eerste wijziging werkt deze niet meer?

P.S. heb de aanpassing met namen uitgevoerd...
Bedankt!

Bijlagen

Bij mij werkt hij gewoon, als je tenminste de kolommen aan past want de namen staan nu in ander kolommen.

Bij mij werkt hij gewoon, als je tenminste de kolommen aan past want de namen staan nu in ander kolommen.
Bedankt voor je bericht...
Wil je nog even het bestand nakijken voor mij aub? Heb de kolommen correct aangepast maar de formule werkt voorlopig nog niet... Bedankt!

Bijlagen

Bij mij werkt popipipo's formule prima in jouw bestand uit #8.

Wil je nog even het bestand nakijken voor mij aub? Heb de kolommen correct aangepast maar de formule werkt voorlopig nog niet... Bedankt!
Dat "klinkt" volgens mij een beetje alsof x.zoeken niet beschikbaar is want anders zou het inderdaad wel moeten werken.
Gielleke, probeer deze dan eens:

Variatie op #3, maar dan via namen:
Code:
="W.0"&VERGELIJKEN(C11;J4:J6;0)+VERGELIJKEN(E11;J4:J6;0)-2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan