Wedstrijden WK downloaden vanaf NOS site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knight2008

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Berichten
37
Hey,

heb ff een vraagje, ik wil een WK2010 DVD gaan maken met alle wedstrijden van het WK2010.. is er een mogelijkheid om de wedstrijden die je terug kan kijken via de website van NOS te downloaden?
 
Dit kan, maar het gaat wel een tijdje duren (Je kunt het niet zo downloaden, je moet het opslaan terwijl je het kijkt).

Hier kun je de verschillende wedstrijden bekijken. Klik op een link naar keuze, en als het goed is begint het fragment te spelen. Mocht het fragment in Silverlight aan het spelen zijn, dan klik je onder de video op "Bekijk deze uitzending in Windows Media Player". Klik dan met rechts op de video -> Eigenschappen. Kopieer de hele tekst achter "Locatie"
Bijvoorbeeld:

Code:
http://content.nos.nl/content/ondemand/wk2010/uitzending/22/redirect/wmv/k/49b81e15408c591ef3f074301497fdb6/t/1276814169/true/

Je wilt deze link nu met VLC openen. Download en installeer dit (gratis) op je pc. Start vlc en kies voor Media -> Netwerkstream openen. Vul in het tekstveld onder "adres" de gekopieerde tekst in.
Onderaan het venster zie je naast "Afspelen" een klein knopje met een pijltje naar beneden. Klik daarop en dan op "Stream". Een ander venster opent. Klik op "Volgende" en dan op "Toevoegen" en "Bladeren". Kies een plek waar je het fragment op wilt slaan. Als je tijdens het opslaan het fragment wilt kijken, klik je op het vinkje voor "Lokaal afspelen". Zo niet, dan klik je op Stream. Nu zul je even lang als het fragment moeten wachten, en als het goed is, heb je daarna op je computer het bestand staan!

Succes! :thumb:

(Ik weet, dit is een erg omslachtige manier, maar het werkt. Mocht iemand een beter idee hebben, kan dat natuurlijk ook! )
 
Ik zou de wedstrijden gaan downloaden via de binarisch, kost je minder tijd, en heb een veel betere kwaliteit!
 
Na het WK zullen de wedstrijden wel gewoon te downloaden zijn met een snelle snelheid.
 
Ik weet dat ze op de nieuwsgroepen te vinden zijn, maar dat zijn niet degene met het Nederlandse Commentaar, etc.. Heb ook de manier met VLC gedaan hele nacht laten lopen, maar hij heeft blijkbaar nix gedaan want vanmorgen stond ie nog op 0kb..
 
Als je gewoon goed zoekt niet, en de NOS zend niet alle wedstrijden uit,
alleen NEDERLAND
 
Als je gewoon goed zoekt niet, en de NOS zend niet alle wedstrijden uit,
alleen NEDERLAND

Waar baseer je dat op? Heb jij geen Nederland 1 thuis?


Ik weet dat ze op de nieuwsgroepen te vinden zijn, maar dat zijn niet degene met het Nederlandse Commentaar, etc.. Heb ook de manier met VLC gedaan hele nacht laten lopen, maar hij heeft blijkbaar nix gedaan want vanmorgen stond ie nog op 0kb..

Probeer het eens met een klein bestand. Wat je ook kunt doen is het bestand gewoon met VLC openen via de url en dan op shift+r drukken. Dan neemt hij het ook op, en slaat het op in mijn documenten.
 
Help

Hoi Niek,


Ik heb manier 1 geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn met wat je zei over shift + r? Ik wil graag proberen om wat wedstrijden voor iemand op dvd te krijgen. En hoe vind ik de bestanden in de nieuwsgroepen? Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit voor elkaar te kunnen krijgen?

Alvast bedankt,

Louis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan