• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wedstrijdschema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pixcel, ziet er mooi uit.
Kan dit ook in combinatie met vba?
Na selectie het gegenereerde overzicht.
Ik heb nog nooit met Power Pivot iets gedaan.

wat betekent een "blinde vlek" ? iets tijdelijks of iets ernstigs ?? :rolleyes:
Hierboven was ik aan het experimenteren om nooit 2 keer eenzelfde koppel als medespeler of tegenspeler te bekomen.
Moet er nog een schema van 10 tot 100 gemaakt worden ? Je was zelf blijkbaar al bezig aan nr 84.

Cow, ik heb schama 16 t/m 100 gemaakt. Dus 86 schema’s.
16 spelers is het minimum.
100 vindt ik wel genoeg:d
Maw je kan er tuureluurs van worden.:shocked:
Ik stuur ze je graag ter controle toe.
Of kan je een controle routine maken?
Bvd.
Sytse

Laatst bewerkt:
Bijgaand alle Speelschema's 16 t/m 100
In xls formaat gezipt. Het uploaden ging anders niet.
Het zijn alleen de schema's
(Alleen schema 19 heb ik pas verbeterd)
Sytse

Bijlagen

Cow, ik heb je macro tellen zitten te bekijken.
In schema 41 spelers (willekeurig er maar 1 gepakt( zie ik dat in ronde 5 nummer 10 mist.
Dan moet er een ander nummer dubbel in staan (zoek en je gaat ook dubbel kijken) En dan staat 14 er 2 keer in.
Wellicht kan je een macro schrijven die bij elke ronde merkt welk nummer ontbreekt en/of dubbel is.
Zou een hoop zoeken schelen. Als je weet waar de fout zit is het aanpassen eenvoudig.
Sytse

emields, er zit een denkfout in bij je.
Er zijn 5 ronden en in iedere ronde moet iedereen aan de beurt geweest zijn.
Normaal is het 2 tegen 2, maar als het aantal spelers geen veelvoud is van 4, dan moet je de laatste en eventueel de voorlaatste match van die ronde met 5 of 6 spelen.
dus bv
- 33, dan heb je 8 matchen per ronde, dus in iedere 8e match speel je met 5 ipv 4
- 34, idem 8 matchen per ronde en iedere 8e match is met 6 ipv 4
-35, idem 8 matchen per ronde en iedere 8e match met 6 en 8e match-1 met 5

@Syste, niet alle werkbladen kloppen, 2 soorten fouten
- niet iedereen heeft 5 matchen gespeeld = zware fout
- sommige koppels spelen meerdere keren samen als medespeler of tegenspeler = eerder een bezwaar dan een fout

ik zoek straks eens uit om het geheel te zippen, want ik zit aan >2 MB

ik zie dat pixcel zonet tot dezelfde conclusie kwam, dus dat bespaart me de moeite en geef direct mijn verbeterde versie 16 tot 50

Bijlagen

Laatst bewerkt:
cow, ik begrijp de verschillen niet misschien begrijp jij het.
in mijn tabelletje staan steeds 2 getallen de eerste geeft aan hoeveel keer ze tegen elkaar speelden en de tweede hoevaakze samen speelden.
zie tabel voor 16 spelers. in mijn tabel staan een aantal tweetjes zie gele opmaak.

ps mijn test loopje is (nog) niet geoptimaliseerd en dus heel langzaam.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
emiel, de bedoeling is altijd 5 speelrondes ongeacht het aantal deelnemers. jij doet een eigen aantal speelrondes.

Als er zeer veel spelers zijn is er geen tijd voor 5 rondes

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en discuteren.

Ter verduidelijking voor de spelschema's. Waarom 5 speelronden.
De toepassing moet op verschillende manieren gebruikt kunnen worden.
Er zijn dag-toernooien met 5 speelronden. Zo'n toernooi wordt in 1 dag afgehandeld.
Er zijn ook toernooien die b.v. wekelijks over een periode van zeg maar een maand of drie maanden worden gehouden.
Dan zijn er volgens afspraak 2 of 3 ronden. Met andere woorden. Het moet flexibel ingezet kunnen worden.
Het zijn inloop toernooien. Met inloop wordt bedoeld dat het aantal spelers tussen de 16 en 100 is.
Iedereen speelt mee. Vandaar dat in een speelschema 3 tegen 2 of 3 tegen 3 kan voorkomen.
Als één van de knappe koppen hier middels een macro op basis van het aantal deelnemers en de vraag voor het aantal wedstijdschema's kan maken graag.
Dan kunnen alle bladen met schema's overboord gegooid worden.
Emields komt al aardig in de richting.
Dan zou het ook mogelijk zijn als je maar 2 wedstrijdschema's nodig hebt en ook maar 2 genereerd worden.
Ook ben ik mij bewust dat er in de door mij gemaakte schema's fouten zitten.
Van Sylvester en Cow heb ik al een melding hierover gehad.
In praktijk (tijdens het spelen) blijk soms ook dat er een fout in een schema zit. Die kan dan ter plaatste verholpen worden.
Het liefst heb ik natuurlijk foutloze speelschema's.
Trouwens dit is met het registreren van spelers, selecteren en schema's stap 1.
Daarnaast moet er een tellingsregistratie komen.
(Wellicht is het al geraden, maar voor welke spelsoort zou dit moeten gaan?)
Er zijn ook wereldkampioenschappen in.
Sytse

Laatst bewerkt:
Emields,
Afhankelijk van het aantal aanwezige spelers.
Standaard is 2 tegen 2. Een viertal dus.
Bij 16, 20 enz geen probleem.
Bij 17 of 18 of 19 moet de 17e, 18e enz bij een 2tal een derde toegevoegd worden.
Als het totale aantal dit mogelijk maakt moet in dit inviduele spel via de speelschema’s het mogelijk gemaakt worden dat de 3e speler dit maar 1 keer overkomt. Wat het verder moeilijk maakt is dat getracht wordt dat elke speler steeds met een andere speler een team vormt en tegen andere spelers speelt. Dit in 2 of 3 rondes. Met een max van 5 rondes. Als het totale aantal spelers het niet toelaat is het onvermijdelijk dat je opnieuw met of tegen dezelfde speelt.

Pixcel,
Dat schema kan ik maar wordt ik gestoord van:o

Laatst bewerkt:
Emields,
jouw versie was me even ontgaan.
Ziet er mooi uit.
Ga het bestuderen.
Bedankt.
Sytse

ik kom net eventjes spieken.
Alvast een voorsmaakje, morgen geef ik een betere update met schemas van 16 tot 100 waarbij de groene tabs een goeie verdeling geven.
Als je dan 2 rondes speelt, simpel, dan vergeet de de laatste 3 rondes.
Voorlopig maar tot 50 deelnemers, maar weet dat een schema voor 100 deelnemers gemakkelijker is dan ééntje voor 17. (zie rode tabs)

Bijlagen

ik doe vanavond verder, maar zoiets heb ik in gedachten :
- in een werkblad een tabel met alle matchen voor 16 tot 100 deelnemers (voor een beperkt aantal deelnemers is er nog geen oplossing!)
- dan verder werkend op een vorige topic uit die tabel de gepaste rijen kopiëren en klaar is kees
Voordeel : deze file hoeft straks niet gecompimeerd te worden.
Het geheel is nog niet werkend.

Bijlagen

cow, ik vind dat je heel knap bezig bent, hoe maak jij die schema's? doe jij dat met de "doelzoeker"?
ik heb er nog geen sluitend algoritme voor gevonden.

via het "trial and error" algoritme.
macro "experimenteel", maar zal die straks nog opschonen en van comment voorzien zodat die werkt in 1 werkblad ipv 80 werkbladen.

Als je 1 kan oplossen, dan kan je ze allemaal oplossen, denk je toch.
Grappig, in het traject 16-25 (ik dacht 17,18,19,21,22,23) zijn er nog bepaalde die niet 100% oplosbaar (=een koppel mag geen 2e keer als medespeler of tegenspeler terugkeren) zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan