week notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,
Ik heb even een vraag over een weeknotatie.
d.m.v. een vraagstelling kunnen er gegevens van een bepaalde week opgevraagd worden (dit weeknummer heb ik Access zelf laten berekenen).
Hierbij dient de gebruiker de week op te vragen als: jjjjww.

Toevallig keek ik zelf even bij week 1 van 2006, maar daar kwamen geen gegevens bij. Na nazoeken zag ik dat Access die week toont als 20061.
Hierdoor worden natuurlijk dan geen gegevens getoond.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

De expressie die ik ervoor gebruik is:
5 wkn na binnenkomst:
Format(DateAdd("ww";4;[dag]);"yyyyww")

Groetjes,
Cindy

Dat kun je oplossen met een stukje code dat een nulletje toevoegt:

if len(jaarweek) = 5 then
jaarweek = int(cstr(left(cstr(jaarweek), 4)) & "0" & cstr(right(cstr(jaarweek),1)))
end if

Ik krijg steeds een foutmelding bij het toevoegen van deze code. (u heeft een operand opgegeven zonder operator).
Moet deze in de opbouw voor expressies of in de SQL?
En moet ik tussen haakjes wel "jaarweek" noteren, of iets anders??

Help!!!

Met jaarweek bedoel ik de naam van het veld waarin jjjjww hebt staan.
Je hebt de naam van dat veld nog niet verklapt, die kon ik dus niet in de voorbeeld code opnemen.
Dit is geen SQL, maar gewoon VBA code.

SLQ, expressie, VBA......ik snap er echt (nog) geen hout van......ben al een uur bezig om jouw stukje tekst erin te zetten (en het werkend te krijgen), maar het lukt echt niet.

Dus zet ik hierbij een beknopte database waar het in zou moeten komen.
Wil je er misschien even naar kijken en me verder op weg helpen??

Ik kan overigens in VBA wel een module aanmaken, maar volgens mij moet het gewoon een stukje tekst zijn gekoppeld aan een formulier. En dat krijg ik dus precies niet voor elkaar....

Het is trouwens ook te testen in deze database: wanneer je nu 20061 kiest, krijg je wel gegevens, maar bij 200601 niet..
Hopelijk wil je me nog 1 keertje helpen!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan