• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Week nummer variabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooie Darp

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
265
Deze formule wl ik graag zo maken dat ik niet elke week het week nummer hoef aan te passen
Code:
=(D5+D6)-'Z:\Verkoop\sector H\uren\[planning week 44.xlsx]Sector overzicht'!$V$6
Het juist week nummer staat in cel AA1

Ik heb het geprobeerd met INDIRECT maar dat lukte me niet.

Kan iemand me helpen, of een link sturen waar het duidelijk uitgelegd wordt

Alvast bedankt
 
Je kunt INDIRECT in combinatie met de ADRES functie gebruiken, met als 5e argument het pad naar het juiste bestand/werkblad.

Als ik me niet vergis zou het dan ongeveer zoiets moeten zijn:
Code:
=(D5+D6)-INDIRECT(ADRES(6;22;;;"Z:\Verkoop\sector H\uren\[planning week "&AA1&".xlsx]Sector overzicht"))
 
Laatst bewerkt:
Met de 'Indirect' functie moet het bestand open staan, en dat lijkt me niet de bedoeling gezien de harde verwijzing naar het pad.
 
Het lukt me idd niet, ook niet als het bestand open staat.

Hij blijft een verwijzingsfout geven :(
 
Hm, het bestand moet inderdaad open staan, maar dan zou het toch moeten werken.

Je kunt het pad checken door in de formule-editor te gaan, je cursor na "INDIRECT(" te plaatsen, in de formule-popup op verw_tekst te drukken en dan op F9.
Dit moet opleveren: "'Z:\Verkoop\sector H\uren\[planning week 44.xlsx]Sector overzicht'!$V$6"
Vervolgens op esc drukken.

Verder ben ik door mijn opties heen.
 
Als het bestand open is kan het gehele pad weg.
Code:
=INDIRECT("'["&AA1&"]sector overzicht'!V6")
 
Bij de laatste lukt het me wel als het bestand open staat
Al heb ik het wel iets aangepast naar
Code:
=INDIRECT("'[planning week "&AA1&".xlsx]sector overzicht'!V6")

Ik vind de formule editor niet in Excel :(

Of is dat hetzelfde als de evaluatie, maar daar lukt het me niet om op F9 te drukken.
 
ƒx links van de formulebalk.
Anders heb je nog de formule evalueren knop (een vergrootglas met de tekst ƒx er in).
 
Ik heb het gevonden, prima hulpjes!, ik kan alleen niet vinden waar het fout gaat.
Alles lijkt goed te staan, ook het pad naar het bestand toe.

Voorlopig alleen de INDIRECT functie gebruiken en het betreffende werkblad open zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan