Week / urenstaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Ik heb in excel een urenlijst gemaakt maar wil dit eigenlijk in access gaan doen.
Een aannemer wil iedere avond de uren invullen van een werknemer. Iedere werknemer heeft zijn eigen uurtarief. Het aantal uren moet vermenigvuldigd worden met het tarief.
De aannemer moet ook werknemers kunnen toevoegen en verwijderen. Kan iemand mij helpen? Ik heb het excel documentje toegevoegd.
 

Bijlagen

Hoi Poi,

toch een reactie na 4 dagen. ;)

Welke tabellen je minimaal nodig hebt:
- werknemers (nr, naam, tarief, actief)
- projecten (nr en omschrijving)
- urenreg (werknemer nr, projectnr, datum, uren, werkzaamheden, tarief)

Zoals je kunt zien, staat er 2 keer tarief ivm tariefwijzigingen.
Totalen (uren en tarief) kan je berekenen op je formulieren en rapporten.
Dag van de week kan je bepalen aan de hand van de datum.

Werknemers verwijderen is niet iets dat ik zou aanbevelen, ik zou eerder kiezen voor werknemer is actief of inactief. Op deze wijze kan je ook een geschiedenis bijhouden van uitgevoerde projecten met bijbehorende werknemers en uren.
Het kan handig zijn om van een project te zien hoeveel uren je eraan hebt besteedt. Als je een werknemer verwijderd, dan zal ook het aantal besteedde uren worden verwijderd (tenminste als je referentiële integriteit afdwingt).

ik heb ook maar even wat linkjes voor je opgezocht, waarmee je misschien wat ideeën kunt opdoen.

HelpMij linkjes
MS 2003 Time & Billing
MS 2007 Time & Billing
MS 2007 Time Card

Veel suc6 met je db.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan