• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Week waarden zoeken in een bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaZyGolfer

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2013
Hallo Allen,

Zie voorbeeld bestand.

Ik ben bezig om een bestand te maken waar op het eerste (tabblad "printversie") de waarden van een bepaalde week zichtbaar worden. Deze waarden worden op een ander tabblad ingevuld "weken".

De weken kunnen geselecteerd worden met behulp van een lijst (week 1 t/m 52). Ik wil dan de waarden van die week op het eerste blad, dit wordt een blad wat geprint kan worden. Nu kan ik hele lange formules maken met vert/hor zoeken. Maar na wat google zoekwerk zag ik ook dat de functie index in combinatie met vergelijken ook werkt. Alleen kom ik daar nog niet helemaal uit met criteria's en bereik :(.

Duwtje in de juiste richting zou helpen :)

mvg Lazy

Bijlagen

aanvulling

in cel D6 kan ik gebruik maken van deze formule:

Code:
=INDEX(weken!D6:J18;VERGELIJKEN(Printversie!B6;weken!B6:B18;0);VERGELIJKEN(D3;weken!D3:J3;0))

Nu wil ik alleen het bereik van index afhankelijk laten maken van de weken waar een keuze gemaakt kan worden (week 1, week 2 etc..)

dus week 1 = d6:j18

en week 2 = L6:r18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan