• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weekday

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasMan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2002
Berichten
131
Goedemorgen,

In cel A1 heb ik een datum staan. In cel A2 daaronder heb ik de volgende code staan =weekday(a1). In A2 komt dus de dag te staan die bij de datum hoort. Maar nu wil ik dat als de dag in cel A2 in het weekend valt dat dan de cel gekleurd wordt. Ik heb dit geprobeerd met conditional formatting. Maar dit lukt mij niet. Wie kan me hier mee helpen? De volgende range moet dan gekleurd worden (A3:A10) Ik wil hiervoor geen code gebruiken in de cel. Want deze cellen worden gebruiken om gegevens in te voeren.

Mvg

BasMan
 
Ik begrijp dat je in een cel een conditionele format wilt doen op basis van de waarde van een andere cel.

Dan doe je: Conditional Format.... type: Formula (dropdown in het eerste vakje) is... "=formule" het stuk tussen de quotes type je dan in het tweede vakje....
En dan geef je het gewenste format.
 
Bijgaand voorbeeldje. Week begint met zondag als dag 1.
 

Bijlagen

  • weekdag.zip
    2,7 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan