Weeknummer uit datum (dd-mm-yyyy) halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dmar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dmar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Goedendag,

Ik zoek nu al een poosje naar een geschikte manier om het nummer uit een datum te halen.

De datum staat in een TextBox in een form en in de notatie dd-mm-yyyy.

Daarna moet hij in een andere TextBox gezet worden als enkel en alleen het weeknummer.

Ik heb al verscheidene manieren geprobeerd, maar zonder goed resultaat.

Weet iemand hoe je dit het beste kunt doen?

Alvast Bedankt!:thumb:

Dat zou dit moeten zijn:
Code:
DatePart(DateInterval.WeekOfYear, Now)

Bijkomend probleem hierbij is dat ik niet geheel begrijp hoe ik dit moet toepassen. Enige uitleg would be appreciated.

Maak een event aan (als je dat nog niet hebt) van het opstarten van het form (handles mybase.load geloof ik). Voeg in deze sub de volgende code op:
Code:
textbox.text = DatePart(DateInterval.WeekOfYear, Now)
De code van edmoor staat los van de code die jij hebt gemaakt. Als je jouw textbox met dd-mm-yyyy weg zou halen, haalt het programma nog steeds het weeknummer op.

Laatst bewerkt:
Hij moet niet de HUIDIGE weekdatum pakken, hij moet de week 'berekenen' van de datum die in de TextBox staat.

Wat denk je ervan om dan het woordje Now te vervangen door de textbox.text van de betreffende textbox?

Laat dan eens zien hoe je dat hebt gedaan.

Simpelweg:

( If Boxweek.Object.Value = "" Then (als er geen week ingevuld is, moet hij deze halen uit de ingevoerde leverdatum) )

Boxweek.Text = DatePart(DateInterval.WeekOfYear, Boxleverdatum.Text)

Else

....

Wellicht dat het te maken heeft dat ik in Visual Basic for Applications werk en hierdoor niet over de juiste Add-Ins beschik?

Probeer deze eens:
Code:
Boxweek.Text = DatePart("ww", Boxleverdatum.Text)

Zo gebruik ik het in VBA.

Ok zo doet hij het wel. Bedankt!:thumb:

Edit: Dit topic kan tevens verplaatst worden naar VBA, waarvoor mijn excuses.

Vraag verplaatst van "Visual Basic" naar "Visual Basic for Applications", verzoeken voor verplaatsing kun je via "Meld misbruik" doorgeven :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan