• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weeknummer van deze week

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik gebruik de volgende formule om het weeknummer te bepalen:

Code:
=1+INT((A1-DATE(YEAR(A1+4-WEEKDAY(A1+6));1;5)+WEEKDAY(DATE(YEAR(A1+4-WEEKDAY(A1+6));1;3)))/7)

Wat ik nu eigenlijk zou willen is het weeknummer van de datum van vandaag bepalen, bijv op de een of andere manier via de formule =TODAY(). Hoe combineer ik de twee formules??

Beste verhoog ;)

Gebruik de volgende formule

Code:
=1+INTEGER((A1-DATUM(JAAR(A1+4-WEEKDAG(A1+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(A1+4-WEEKDAG(A1+6));1;3)))/7)

Denk dat het dezelfde is of misschien ergens een foutje gemaakt.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Is dit niet dezelfde formule als die ik al gaf, alleen dan in het NL? Volgens mij heb je mijn vraag niet goed gelezen....

Selecteer de cel waar de formule staat >> CTRL - H >>
zoeken naar: A1
vervangen door: today()
>> vervangen.

Ah ok, is dat alles? Tsja, dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken. Bedankt iig.

Volgens mij moet dit niet zo moeilijk zijn.
Je dient wel je je Analis Toolpack aan te zetten
Bij Extra > Invoegtoepassingen

Kijk maar even naar het voorbeeld

Bart

Bijlagen

Nee, deze mogelijkheid werkt niet als je een bestand dat gemaakt is met een Engelse versie gaat bewerken op een computer met een NL-versie. Vandaar dat ik bovenstaande formule gebruik.

Volgens mij moet dit niet zo moeilijk zijn.
Je dient wel je je Analis Toolpack aan te zetten
Bij Extra > Invoegtoepassingen

Kijk maar even naar het voorbeeld

Bart
Verhoog gebruikt de formule om het iso weeknummer te verkrijgen. Jouw formule doet dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan