• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weeknummers in excel 2013 en 2014 voorwaardelijke opmaak hiervan

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemijnPraxis

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Voor mijn werk moet ik planningen rondsturen waarin ik aangeef welke deadlines niet worden behaald. Ik heb hier eerder een vraag over gesteld en ik ben toen op dit formu gehlopen met een formule.
Ik heb bijvoorbeeld een project in 2013 en er liggen deadlines in 2013. Deze niet behaalde deadlines worden wanneer de week geweest is rood in excel en wanneer het de genoemde week is is de cel met week oranje (zodat men een signaal heeft in oranje dat de deadline gaat verlopen).
De formule hiervoor heb ik en dit gaat goed,

Voor een project in 2014 met deadline in 2013, of 2014 lukt me dit niet meer. Hoe ik ook prbeer, de weeknummers krijgen geen andere kleur

Hoe kan ik mijn betand weer zo maken dat het vakje met weeknummer rood wordt wanneer de week voorbij is en oranje wanneer het genoemde week is. Heeft er iemand misschien een andere formule voor me? Zodat ik niet volgend jaar weer tegen het probleem aan loop? Ik hoor graag

Helaas is het bestand te groot om als bijlage mee te plaatsen (125kb) Als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit kan sturen doe ik dit graag
Bedankt alvast

Als het bestand te groot is, maak dan een kopie met wat minder rijen; voor de berekening maakt het tenslotte niet uit of er 10 of 10000 rijen in het werkblad staan.

Als het bestand te groot is, maak dan een kopie met wat minder rijen; voor de berekening maakt het tenslotte niet uit of er 10 of 10000 rijen in het werkblad staan.

Hoi Michel,

Ik heb het bestand al zo klein mogelijk gemaakt, er zijn nl. meerere tabbladen waar formules naar verwijzen. Als ik deze verwijder verwijder ik al mijn formules ook
Kan ik het ergens online plaatsen (waar dan?) zodat jullie het kunnen zien

Ik snap niet zo bar veel van deze constructie, maar ik heb de vorige draad ook niet gezien. Mij lijkt het dat je een nogal overgecompliceerde tabel hebt gemaakt. Maar goed, je probleem wordt natuurlijk veroorzaakt door deze formule:
Code:
=EN($L3+2000<=JAAR(VANDAAG());WAARDE(M3)<$I$1)
Zodra je in L3 als getal 14 neerzet, gaat het jaar nooit kleiner zijn dan Jaar(Vandaag()).
Maar ik snap sowieso niet zo veel van de data ervoor: het tweede record begint en eindigt in week 8 van 2014. Dus dan moet de opmaak van de getallen sowieso niet gekleurd worden, want het is nog geen 2013. Dus de in welk jaar vallen de weken 49,50, en 51 dan?

De weken 8 staan voor de uitrolweken van het project, soms wijken start en eindweek af (zie eerste project, startweek 46, eindweek 47) maar soms doen we een project in 1 week en zijn deze beide weken zoals in dit geval met week 8 gelijk.
Deze weeknummers hoeven ook niet rood te kleuren. Het rood kleuren gaat alleen om de weeknummers in de kolommen met 'Test' erboven.

Om week 8 in 2014 te kunnen doorgaan met het project moeten er vooraf een aantal deadlines worden behaald, in eerdere voorbeeld de weken 49, 50, 51 en 1.
Inderdaad zijn deze weeknummers nog niet geweest dus zijn ze niet rood. Ik heb een nieuw bestand met weken gemaakt waarvan de weken wel al voorbij zijn, zie bijlage, weeknummer 46,47,48 en 1. de weeknummers 46 en 47 zijn voorbij, deze had ik dus graag al rood gezien en weeknummer 48 is nu dus deze zou ik oranje willen zien. de formule die we nu gebruiken en die jij eerder quote mag weg als we een formule hebben die het beter doet

Bedankt weer

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan