• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weeknummers in Sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrayZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hoi allemaal,

Ik heb een sheet gemaakt waar ik weeknummers in kwijt wil. Maar met welke functie zet ik er weeknummers in zodat als ik het sheetje 52x uitprint (52 exemplaren laten afdrukken) ik meteen 52 blaadjes heb waar de weeknummers zich dan opvolgen van 1 tot en met 52?
Dan hoef ik het sheetje niet 52x aan te passen en 52x opnieuw te printen.

Grtz

Laatst bewerkt:
Code:
Sub weeknummer()
With Worksheets(1)
For i = 1 To 51
ActiveSheet.PrintOut
Range("a2").Value = Range("a2").Value + 1
Next i
End With
End Sub

Moet je alleen ff de range aangeven waar het weeknummer in moet komen te staan. (staat nu op A2) en zorgen dat er een 1 staat in de cel van week nummer voordat je begint. En hij staat nu op het eerste werkblad. Dus ook die eventueel wijzigen.

Laatst bewerkt:
Code:
Sub weeknummer()
With Worksheets(1)
For i = 1 To 51
ActiveSheet.PrintOut
Range("a2").Value = Range("a2").Value + 1
Next i
End With
End Sub

Moet je alleen ff de range aangeven waar het weeknummer in moet komen te staan. (staat nu op A2) en zorgen dat er een 1 staat in de cel van week nummer voordat je begint. En hij staat nu op het eerste werkblad. Dus ook die eventueel wijzigen.

Dank je voor de snelle reactie. Ik vraag mij nu alleen af waar ik die code precies moet neerzetten. De rest is wel duidelijk geloof ik....

De code zet je gewoon in een module. code starten kan dan met alt + F8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan