• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weeknummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardek

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Hallo excelgebruikers,

Een vraag,

Ik zoek een formule die een bepaalde periode kan uitrekenen.
De periode's bestaan uit 4 en of 5 weken.
De berekening die voor een bepaalde periode zijn:

De eerste periode begint op de laatste zondag van de maand en loopt door tot en met de laatste zaterdag van de volgende maand. De zondag daarop is weer de eerste dag van de volgende periode.

Wie kan mij helpen?

Hoe moet de output van zo'n formule eruitzien? Een datum of een (periode)nummer?

Bijgaand een bestandje waarin telkens vanaf 01-01-2005 een periode van 4 of 5 weken wordt berekend, die beginnnen op een zondag en eindigen op de laatste zaterdag van de maand. Jouw verzoek is echter niet geheel mogelijk, omdat als de laatste zaterdag van de maand ook de laatste dag van de maand is, dan is de volgende dag zondag niet de laatste zondag van de maand.

Bijlagen

Allereerst hartelijk dank voor jullie reactie.

Ik zit al op de goede weg, maar mijn bedoeling is dat er een periode vermeld wordt.
Dus als de vier weken van januari ( periode 1 ) om zijn dat dan de laatste dagen van januari in periode 2 komen te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan