Weeknummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonio59

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Ik maak gebruik van een tabel welke o.a. een datum/tijd veld bevat. In een van de rapporten wordt er met deze data geselecteerd. Ik moet dan een van - tot datum invullen om de gegevens in het rapport te krijgen.
Makkelijker zou zijn om dit middels een weeknummer te doen.
Gezien de aard van deze vraag hoeft het geen betoog dat ik geen whizz-kidd op access gebied ben.
Dus voor diegene die het aandurft een antwoord te geven; heb geduld met mij. :confused:

Maak een query gebaseerd op je tabel. Maak een extra veld aan:

Weeknummer: DatePart("ww";[NaamVanHetDatumveld])

Zie bijlage:

mvg
Charles

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt

Hoi Charles,

Bedankt voor de snelle respons. Ik neem dit voorbeeld morgen mee naar m'n werk en zal kijken of ik e.e.a. voor elkaar krijg. Ik laat het wel weten. :thumb:

Groeten,
Ton

Volgende vraag

Goedemorgen Charles,

Eerste gedeelte is gelukt. Als ik een weeknummer invoer pakt deze routine de juiste data uit de juiste tabel.:thumb:
Wat ik dan krijg is het rijtje met data. Wel pakt hij een datum te vroeg (bv week 22 is van 26-05 t/m 01-06 en niet van 25-05 tm 31-05), is dit simpel op te lossen?
Mijn volgende probleem is dat ik de eerste en de laatste datum in een query moet zien te krijgen.:o
Heb je hier ook een oplossing voor?

Groeten,

Ton

Laatst bewerkt:
Je hebt nu in je query:

Voeg daarin het rode gedeelte toe:

Weeknummer: DatePart("ww";[NaamVanHetDatumveld];2)

Zoek in de Helpfunctie van de VBA explorer eens op DatePart.

2e gedeelte van je vraag begrijp ik niet. Kun je dat nader toelichten of beter nog een voorbeeld plaatsen?

mvg
Charles

Laatst bewerkt:
Hoi Charles,

Ik vul nu via het formulier "invullen datum van tot" de begin en de einddatum in.
Ik zou deze data het liefst vervangen door een weeknummer in te vullen.
Hoe zou jij dit aanpakken? :o

Groeten,

Ton

Bijlagen

Tonio ,

Zet onderstaande code in je query
Code:
SELECT [Notulen Ochtendoverleg BU].[Wachtoverdracht ID], [Notulen Ochtendoverleg BU].Datum, [Notulen Ochtendoverleg BU].SHE, [Notulen Ochtendoverleg BU].Maintenance, [Notulen Ochtendoverleg BU].Kwaliteit, [Notulen Ochtendoverleg BU].Voortgang, [Notulen Ochtendoverleg BU].[Class A], [Notulen Ochtendoverleg BU].AOB, DatePart("ww",[Datum]) AS Weeknr
FROM [Notulen Ochtendoverleg BU];

Nu kan je al criteria onderstaande code hebben waarbij nu 21 en 22 komen van je velden

Code:
WHERE (((DatePart("ww",[Datum]))>=21 AND (DatePart("ww",[Datum]))<=22 ));

Tip
Probeer je namen van je velden en formulieren zonder spaties
te maken .
Anders kan je makkelijker fouten maken ;)

Groetjes
Dolfke

Dolfke,

Dankjewel voor de reactie.:)

Ik ga dit het aanstaande weekend proberen. Ik laat het je weten of het bij mij ook werkt. Ik zal de spaties in het vervolg vervangen door underscores.

Groeten,

Ton

helaas

Helaas Dolfke,

Ik krijg na het uitvoeren van de query de volgende foutmelding; "The syntax of the subquery in this expression is incorrect. Check the subquery's syntax and enclose the subquery in parentheses."
:o Help :o

Hallo Tonio ,

In bijlage een voorbeeldje

Groetjes
dolfke

Bijlagen

Sorry

Sorry voor de late respons.
Ben geveld door een hernia. :confused: Ik zal wat later e.e.a. gaan uitproberen. Wordt dus nog wel vervolgd. Volgende week beschik ik over de database en kan ik wat gaan experimenteren.:thumb:

Het werkt!!

Dolfke,

Bedankt. Het werkt nu ook in mijn database op het werk.:)
Heel erg bedankt voor je uitleg en de moeite die je ervoor gedaan hebt.:thumb:
Hier kan nu een slotje op.

Groeten,

Ton

Maak een query gebaseerd op je tabel. Maak een extra veld aan:

Zie bijlage:

mvg
Charles

Dit werkt perfect.
Ik heb alleen nog een probleempje:
Ik wil dus een Query maken op datum. Maar ik heb meerdere datums.
bv Datum1 , Datum2 en Datum3. Maar niet alle datums zijn ingevuld.
Hoe kan ik het script/query aanpassen dat hij dus de weeknummers laat zien van alle datums? het is nu zo dat hij een aantal van Datum2 niet laat zien als Datum1 niet is ingevult.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo :)

Volgens mij moet je dat instellen bij de Join eigenschappen. Kun je anders een voorbeeldje plaatsen zonder gevoelige informatie?

mvg
Charles

Laatst bewerkt:
Ik heb het inmiddels opgelost.
Ik heb 4 query's gemaakt met de verschillende datum's .
Deze query's heb ik in 1 formulier verwerkt. Bij ingave van weeknummer wordt nu het formulier opgestart waar deze query's inzitten.

Nu heb ik het volgende probleem.
Ik heb ook een query waar de doorlooptijd tussen de datums worden berekend.
Dat gaat prima.
Nu wil ik in het formulier het gemiddelde hebben van de doorlooptijden.

Als ik in VBA de formule gebruik om het gemiddelde te berekenen komt hij met een fout:

Het veld DLT is gebaseerd op een expressie en kan niet worden bewerkt. (Fout 3327)

Hoe kan ik nu wel het gemiddelde van de DLT berekenen?

Maak van de query die de DLT berekend een nieuwe query en bereken daar het gemiddelde van de DLT.

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan