• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weektaak maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharky42

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
15
Hallo,

Ik heb al een aantal jaren in mijn klas (basisonderwijs) een weektaak in gebruik. Hij is in excel gemaakt en je kunt hem op drie niveaus, op naam uitprinten. Nu wil ik hem graag nog een extra dimensie geven, door hem ook nog op drie vakken, op drie niveaus te maken. Alleen ik kan niet bedenken hoe ik dat kan doen.

Is er iemand die mij hierbij wil helpen en mee wil denken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik heb er een voorbeeldje bij gedaan wat ik nu heb.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag.
 

Bijlagen

  • test 1.xlsx
    427,6 KB · Weergaven: 286
Hallo,

Gezien het aantal dat het bestand is bekeken willen ze wel meedenken.
Waarschijnlijk hebben ze net als ik geen idee wat het bestand moet voorstellen en wat er moet gebeuren.
Misschien heb ik helemaal geen oplossing, maar met een iets betere uitleg met wat je wensen zijn, is er toch iemand anders met een idee.
 
Hallo Harry,

Nu ik het teruglees kan ik me voorstellen dat je geen idee hebt wat ik bedoel. Ik doe nog een poging:

Tot nu toe gebruik ik deze tool op de volgende manier: Ik heb een groep kinderen die allemaal niveau 1, 2 of drie hebben (zie tabblad 'namen en kinderen niveau') Niveau 1 betekent 'minder goed', niveau 2 is 'normaal' en niveau 3 'heel goed'.
Op het tabblad 'invulschema voor leerkracht' vul ik alle leerstof in voor alle vakken en alle niveaus. De tabladen 'niveau print 1, 2 en 3' worden dan automatisch gevuld. Dit zijn dan de daadwerkelijke weektaken die de kinderen op naam en niveau in de uitgeprinte versie krijgen. Ik print deze uit via een macro. Deze optie zit trouwens nu niet in dit voorbeeld.

Wat is mis en nu wil : Ik wil de kinderen op niet op één niveau hebben maar op verschillende niveaus met 3 verschillende vakken. Bijvoorbeeld: Jan op rekenen niveau 3, lezen niveau 2 en spelling niveau 1. Daar hoort natuurlijk de bijbehorende leerstof (opgaven) bij. Verder moeten alle niveaus op de vakken rekenen, lezen en spelling dan per kind (op naam) op een weektaak komen te staan.

Ik weet dat ik deze opzet helemaal veranderen moet, maar ik heb even geen idee hoe ik dit kan doen. Dat komt voor een groot gedeelte doordat ik niet alle mogelijkheden van excel ken.
 

Bijlagen

  • test 1.xlsx
    426,6 KB · Weergaven: 156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan