Weer blue screen en ready boost foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
En weer een blue screeen! Na een herinstallatie van vista via een upgrade dvd (business) liep alles goed. Na allerlei updates die automatisch verlopen kwamen deze week de problemen weer terug. Nu weer zo erg dat na enige tijd er weer een blue screen komt. Ik heb de meldingen kunnen vinden en hieronder weergegeven. Het zijn meldingen vanaf 20 oktober t/m vandaag.
Behalve die blue screen ook een melding na opstarten dat windows ready boost niet meer werkt. Ik kan vervolgens een hotfix oid installeren, maar dat lukt weer niet met het ww dat ik daarbij heb gekregen.
Kan het aan McAfee liggen?

Misschien heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?


probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
Mini102408-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 81962BC4
BCP3: 8B3D39D8
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

22/10
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
Mini102008-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 1a
BCP1: 00041790
BCP2: C0801718
BCP3: 0000FFFF
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1




Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: svchost.exe_EMDMgmt
Versie van toepassing: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van toepassing: 4549adc4
Naam van foutmodule: emdmgmt.dll
Versie van foutmodule: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van foutmodule: 4549bcfc
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00002b0a
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: be4d
Aanvullende informatie 2: 98600236c4280c64362c41bf6466ffa2
Aanvullende informatie 3: f7e3
Aanvullende informatie 4: 584841366debca0f02d68f650079c4b3

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 347064470


Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: mcinst.exe
Versie van toepassing: 4.0.129.0
Tijdstempel van toepassing: 48752ded
Naam van foutmodule: AcGenral.DLL
Versie van foutmodule: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van foutmodule: 4549bcb2
Uitzonderingscode: c000001d
Uitzonderingsmarge: 00018a61
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: ad52
Aanvullende informatie 2: 23362cfe17f1f1a09903d678b3b9b809
Aanvullende informatie 3: d824
Aanvullende informatie 4: 8cd70191d617a26f4d223859a447f026

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
Version.txt
AppCompat.txt
memory.hdmp
minidump.mdmp



Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: WINDOWS_WCP_OTHER_FAILURE2
OsVersion: 6.0.6000
File: base\wcp\manifestparser\hashverify.cpp
Function: Windows::ManifestParser::Rtl::CmsVerifyFileHashes
Line: 547
Status: c015001b
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
pending.xml
poqexec.log
Cbs.log
memory.hdmp
minidump.mdmp
 
Gooi McAfee er eens af en probeer een andere (beter en gratis) virusscanner.

Bijvoorbeeld deze

Kijk daarna of de BSOD wegblijven....

Grtz.
 
McAfee is er af! AVG geinstalleerd, maar gaf wel aan dat een patch mist: KB929547. Geprobeerd die te downloaden, maar microsoft geeft aan dat die niet in mijn versie van windows hoeft. Ook lukt het updaten van AVG niet
 
Hoi !

Tja, zover ik weet zou die foutmelding in o.a. SP1 verholpen moeten zijn !

Probeer even of je de fout ook in de veilige modus krijgt.

Zo niet (en dat weet ik bijna zeker) installeer SP1 en de nieuwste drivers, dan zou je van het probleem verlost moeten zijn.

Greetz,

Harry.
 
AVG updaten is nu wel gelukt na opnieuw opstarten.

Werd door Dell teruggebeld, ik had gisteren dell nml vanwege het probleem gebeld.

Samen met Dell persoon een test uitgevoerd op pc.
Gaf eerst een memory geheugen fout aan. Nadat ik geheugen eruit en er weer in had gestopt hebben we het hele systeem getest mbv Dell programma. Geen fouten gevonden.

Windows update geeft nu weer aan dat er een essentiele update is. Maar ik dur niet zo goed, omdat die update deze week eerder voor opstartproblemen zorgde en ik naar een herstelpunt moest.
Ik krijg ook steeds meldingen dat windows explorer niet werkt en ook andere windows dingen.
 
Vandaag de pc laptop aangezet en op het moment dat ik wilde updaten weer een blue screen. Dat scherm gaat zo snel weg dat ik geen tijd heb om de pagina te lezen. Wel het volgende gevonden:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 819F1BE9
BCP3: A1938B2C
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini102508-01.dmp
C:\Users\paul\AppData\Local\Temp\WER-56191-0.sysdata.xml
C:\Users\paul\AppData\Local\Temp\WER972.tmp.version.txt

Wie o wie kan mij adequaat helpen?
 
Hoi !

Ongeacht wat Dell zegt:

Eerst je geheugen diepgaand testen met memtest: http://www.google.nl/search?q=memte...f&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_nlNL285NL285&aq=t&aq=t
Diepgaand is ten minste een aantal uren, liefst een hele nacht.

Blijkt het geheugen goed te zijn, heb je dus een driver-probleem.

Begin opnieuw, en installeer de update's zodanig, dat je steeds opnieuw op start om de schuldige te zoeken.

Of: slipstream je Vista DSVD m.b.v. vLite met SP1.
http://www.vlite.net/download.html

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Via de Fn toets op mijn dell laptop heb ik weer de system memory tests uitgevoerd.
Ik kreeg daaraan voorafgaand de volgende melding:

memory write/read failure at 25605060, read 608F618F expecting 608F608F
To resolve this issue, try to reseat the memory. Decreasing available memory. Strike F key to continue enz.

Gisteren mbv Dell medewerker ook al gedaan. Nadat ik overigens eerst de twee geheugenbankjes eruit en er weer in had gedaan.

Na de memorytest de volgende melding: No problems have been found so far do you want the remaining tests? JA DUS............ Daarna de melding Pre-boot system assesment complete. No diagnostic Utility Partition identified.

Daarna systeem weer uit moeten zetten en weer aan ......................en toen weer een blue screen...................daarna weer een met de volgende melding nadat ik de derde keer wel goed kon opstarten kon ik het probleem kopieren.
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000000
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 8C2A9543
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini102508-03.dmp
C:\Users\paul\AppData\Local\Temp\WER-52603-0.sysdata.xml
C:\Users\paul\AppData\Local\Temp\WERFAF1.tmp.version.txt

Ik ben wel online geweest en heb zo'n prg gedownload. Is dat een betere/andere test?
En bedoel je dan memtest86?
 
Nog een aanvulling.
Ging zojuist internet op en kreeg de volgende melding:

Superfetch werkt niet meer.

Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: svchost.exe_SysMain
Versie van toepassing: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van toepassing: 4549adc4
Naam van foutmodule: sysmain.dll
Versie van foutmodule: 6.0.6000.16386
Tijdstempel van foutmodule: 4549bddb
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 000129f0
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 0e38
Aanvullende informatie 2: b98d80850f504bcb7418c86b7dc5b21d
Aanvullende informatie 3: a8d3
Aanvullende informatie 4: 685726b1aee9ee2eff65f1e3d1437937
 
Weer een aanvulling:
Microsoft help werkt niet meer enz enz enz enz !

Moest update uitvoeren, maar dat lukt niet!
Krijg de foutmelding:80070490

Maar d versie is echt orgineel!

Paul
 
Hoi !

Al dat soort meldingen krijg je echt bij een geheugen-fout.

Wat Dell zegt is niet zo interessant; pas als memtest86 na een aantal uren geen fouten in je geheugen vindt ben ik geneigd m'n mening te herzien.

Zie mijn vorige post.

Waarom je nu zo door moddert zonder de fout gevonden te hebben is mij een raadsel.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Ik begrijp het! Ik zal niet meer aanmodderen. Ik had die memtest86 wel gedownload , maar dan moet ik er een floppy van maken en er zit geen floppydrive op. Dus maak ik via mijn andere pc wel een cd rom en ga die proberen te gebruiken.

Je hoort nog van het resultaaat.

Paul
 
Beste Harry,

Nu bezig met testen en de pc geeft inderdaad allerlei errors:

1. memory error detected pair 2994184does not store values accurately
2. pair 3940360 does not store value accurately

enz

3 memory error copying between 4a2f818 and 4a2f7 ad did not result in accurate copy

en zo voorlopig al meer dan 100 error gegeven.
En het eind is nog niet in zicht.

Nu 3& gedaan en meer dan 350 errors. Ik mnoet steeds op OK drukken om het prg verder te laten gaan. Dus nu maar gestopt. Ik neem aan dat al die errors genoeg zeggen. Het geheugen is naar de .......!
Dus moet dat vervangen worden? En dat zijn toch die twee bankjes die er in zitten?

Paul

Overal staat : you need to fix this
see the online FAQ =2 (http://HciDesign.com/memtest) for advice on that to do next

Kan jij hier verder mee?

Paul
 
Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Blijkbaar en verkeerde test gedraaid. Ik heb nu de memtest86 v3.4 op een cdrom gezet en daarna de laptop opgestart met die cdrom erin. Toen ging de test draaien en ik laat dat de komende uren maar z'n gang gaan. Je hoort nog van mij.

Paul
 
Inmiddels al weer zo'n 4 en een half uur gedraaid, maar het lijkt volgens mij nu vast te lopen. Op test 1 geen errors op test 2 86 errors en bij test 3 loopt hij helemaal rond (tot 999999998) en dan zie je bij error wel een doorloop steeds tot 27000 oid vanaf 0 en weer opnieuw maar gat niet verder naar de volgende tests. Dit is al langere tijd zo.
Ik weet niet goed hoe nu verder.

Mijn laptop start overigens nog wel op en ik kan ook nu wel op internet maar ja de foutmeldingen komen straks vanzelf weer.

Paul
 
Hoi !

Heb je meerdere geheugen-modules ?

Zoja, verwijder er 1, test opnieuw 1 uur.

Geen fouten, kun je de PC met die module gewoon opstarten, en een andere module bij-kopen.

Wel fouten: die module eruit, andere er in. verder zie boven.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Ik heb twee modules. Zal je advies opvolgen. Zojuist nog wel een geheugentest uitgevoerd die in vista schijnt te zitten. Had ik weer gelzen hier in "helpmij". Daaruit kwam al gelijk de melding dat er hardwareproblemen zijn gevonden. En het volgende rapport kwam eruit:

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: MemDiagV1
Bereik van geheugengrootte: 2048
Starttype: Manual
Schematype: Immediate
Voltooiingstype: Fail
Testtype: Standard
Mislukte tests: 95
Bereik aantal foute pagina's: 15
Testduur (in seconden): 900
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
MemDiag.bin

Ik ga straks even een module verwijderen en doe daarna de test nogmaals.

Paul
 
Beide modules apart getest (dus de andere er steeds uit gehaald). Beiden ruim anderhalf uur, maar geen van beiden geven met memtest86 errors????? Niet lang genoeg??
Ga nu die test binnen vista in beide modules apart testen.
Zal daarna weer verslag uitbrengen.

Bij de vista geheugentest gaf de eerste module geen problemen. De tweede direct wel In het scherm werd al direct aangegeven dat er hardwareproblemen waren gevonden. Later na automatisch opstarten gaf windows de geheugenproblemen aan.

Nu hem ik die module verwijderd en de andere erin gedaan.
Ik dacht dan ga ik met 1 module even verder en test windows update maar krijg dan toch weer de volgende foutmelding:80070490

Wellicht moet ik dus die ene geheugenmodule vervangen.

Paul
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Lijkt me een logische conclusie: nieuwe module erin, en met een schone lei beginnen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan