Weer blue screen en ready boost foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Harry,

Zojuist die medewerker van Dell gesproken. Uitgelegd dat het dus aan een van de modules ligt. Hij had uiteraard nog wel enkele vragen omtrent de foutmeldingen. Hem verteld dat ik de modules los van elkaar heb getest en steeds bij een van de twee de geheugenfoutmeldingen krijgt. Bovendien doet de pc het prima zonder welke foutmelding dan ook op dit moment met de "goede" module erin.

Hij probeert nu om vandaag of morgen een nieuwe module op te sturen. Garantie op pc was na een jaar verlopen, maar op de site staat dat ze levenslange (beperkte) garanties garanderen en het geheugen vervangen als het zou begeven. Wie weet heb ik de nieuwe module overmorgen dan in huis!

Nog wel even een andere vraag ontstaan feitelijk door het geheugenprobleem. Misschien weet jij hier ook raad mee:

Omdat een paar weken geleden de pc helemaal niet meer opstartte, heb ik dit alleen nog voor elkaar gekregen met een upgradeversie van vista business, terwijl vista home premium erop stond. Want de dvd, die bij de laptop was geleverd, werkte toen niet meer(??). Nu lukt het updaten van die upgrade versie die er dus nu op staat niet! Krijg steevast de melding dat er niet kan worden geupdated met de volgende foutmelding: 80070490
Kom op het internet niet echt verder.
Alleen de mogelijkheid de "oude"vista dvd home premium weer installeren. Maar als ik die er in doet dan krijg ik twee mogelijkheden om uit te kiezen. Windows vista HP installeren naast de andere versie of upgrade. Maar als ik die laatste mogelijkheid kies staat er dat dat niet kan van business naar home premium.
Is dan een oplossing pc uit zetten en dan mbv de dvd weer opstarten en alles overschrijven of hoe kan ik dat updateprobleem oplossen?
 
Hoi !

Jr zult met de originele bijgeleverde DVD van Dell moeten werken !

In het bios van je PC staat n.l. een z.g. SLIC-table, waardoor alleen de originele Dell-DVD "weet" dat je PC een Dell betreft en dat zonder problemen de map $OEM$ geinstalleerd kan worden (bevat alle Dell-"goodies").

Een andere versie van Vista gaat niet werken met de key van de Dell !

Dus: Opstarten van de Dell-DVD kiezen voor Installeren, dan de gewenste partitie aangeven, onderaan kiezen voor: nadere mogelijkheden, de partitie formatteren en Vista Premium installeren.

Of: de partitie formatteren d.m,.v. een tool van derden (Win98 floppy, UBCD o.i.d.) en Vista daarna op die partitie installeren.

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Ga ik proberen!

Inmiddels gedaan en gelukt. De versie home premium staat er weer op. Wel op dit moment 1 geheugenmodule in gebruik (1 GB) en pc is toch redelijk snel.
En ga me maar eens bezig houden met het opnieuw installeren van de diverse prgs. Overigens is windows update nu bezig om 66 updates te downloaden.
Geef deze vraag maar als opgelost!Uiteraard met veel dank aan Harry!

Paul
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan