Weer een blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr Neal

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hoi!

Ik heb me speciaal op dit forum geregistreerd omdat ik de volgende vraag heb:

Na het kopen van mijn pc heb ik deze met wat vrienden in elkaar gezet, en sindsdien geeft ie af en toe een blauw scherm, en soms doet ie wat vreemd met het geluid (dit blijft hij doen ook na het, opnieuw, installeren van verschillende drivers). Dit irriteerde me niet zo erg, want het was niet frequent. Nu heb ik Fallout 3 en krijg ik of na 10 minuten spelen, of na 2 uur spelen een blauw scherm. Keer op keer. Dit is zo irritant dat ik me hier heb geregistreerd om me, als jullie willen natuurlijk, door jullie te laten helpen.

Bij voorbaat dank!

Dit kan meerdere oorzaken hebben, hardware of software gerelateerd. Wat staat er op het blauwe scherm? Aan de hand van de foutcode kun je al heel wat opmaken.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, hardware of software gerelateerd. Wat staat er op het blauwe scherm? Aan de hand van de foutcode kun je al heel wat opmaken.

Ik zal het spelletje even spelen en dan opschrijven wat er staat. Bedankt voor het snelle antwoord en ik zal zo reageren denk ik :)

Ok komt ie, de foutmelding heeft de code:

Stop 0x0000000A (0xA28006C2, 0x00000002, 0x00000000, 0x8050B447)

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan. Bedankt!

Ok komt ie, de foutmelding heeft de code:

Stop 0x0000000A (0xA28006C2, 0x00000002, 0x00000000, 0x8050B447)

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan. Bedankt!

O, en ik heb in mijn logboek deze code gevonden: 0x4fd9b211 verwijst naar geheugen op 0x00000000. Is niet van hetzelfde moment als dat ik die foutmelding hierboven heb geschreven, maar komt wel van een fout in dezelfde applicatie. Hoop dat jullie hier nu voldoende mee kunnen.

Lijkt op een stuurprogramma-fout. Had je een soortgelijke fout ook bij het installeren van het besturingssysteem? Uit je eerdere post gelezen zou het je vga-kaart of geluidskaart kunnen zijn (als dit losse kaarten zijn). Heb je ook een onboard videokaart? De-installeer het stuurprogramma van de losse videokaart eens en gebruik tijdelijk de onboard kaart. Haal de losse kaart er ook uit. Als dit niet help, probeer hetzelfde met andere insteekkaarten die je in de pc hebt geplaats.

Bedankt, zal dit even vragen aan mensen die hier meer verstand van hebben (ga zelf niet mijn computer uit elkaar halen). Kom binnenkort wel vertellen of hij het beter doet!:)

Goed, tis volgens mij een geheugen probleem. Tenminste, dat merk ik aan bepaalde foutmeldingen op bepaalde momenten. Misschien dat ik ooit in de toekomst hier nog op terugkom, maar ik denk dat nieuw geheugen kopen volstaat. In ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan