weer een nv4_disp probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

chazzle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Hallo iedereen,

Ik kamp al enkele dagen met een probleem met mijn grafische kaart.
Wanneer ik op een spel speel (meestal WoW en starcraft 2 ), bevriest het scherm na een bepaalde tijd, soms 5 minuten en soms 1 tot 2 uur.

Nadat mijn scherm bevriest krijg ik de welgekende nv4_disp error (het stuurprogramma nv4_disp werkt niet meer naar behoren ... etc) .

Mijn grafische kaart is een Nvidia GeForce 9400GT.

Iemand heeft me verteld dat ik een kaart van 1024Mb moet kopen in plaats van mijn 512 Mb omdat die van mij niet zo goed is voor games te spelen. Dus moet ik een nieuwe kaart kopen ? :(

Ik heb ook al de volgende dingen geprobeerd:
Drivers ge-update met en zonder veilige modus
Drivers verwijdert en opnieuw geïnstalleerd
PC geformateerd

Ik weet dat er al wat forums hiervan zijn, maar meestal zijn ze opgelost door drivers opnieuw te installeren of ze worden gewoon niet opgelost :((

Weet er iemand raad ?

Alvast bedankt

Nadat mijn scherm bevriest krijg ik de welgekende nv4_disp error (het stuurprogramma nv4_disp werkt niet meer naar behoren ... etc) .

Mijn grafische kaart is een Nvidia GeForce 9400GT.

Iemand heeft me verteld dat ik een kaart van 1024Mb moet kopen in plaats van mijn 512 Mb omdat die van mij niet zo goed is voor games te spelen. Dus moet ik een nieuwe kaart kopen ? :(

Nee, een nieuwe kaart met meer geheugen zal het probleem niet oplossen. De grootte van het videokaart geheugen heeft er dus bijna niks mee te maken.

Probeer nogmaals een driver-herinstallatie, en installeer dan een oudere versie van de driver. Die kan je hier vinden:

265.58 x86 (32 bit): http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-32bit-266.58-whql-driver-uk.html
265.58 x64 (64 bit): http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-266.58-whql-driver-uk.html

Onnodige informatie: Laatste keer dat ik dit probleem zelf had, had ik kapot werk-geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan