Weer Een Virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tyron

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
ik ging mijn computer weer eens scannen en ja hoor weer een virus gevonden en wel
JS_NOCLOSE.E
wie weet wat ik hier aan kan doen.
housecall heeft hem gevonden
en ik heb norton 2003 en die vind niks en is wel geupdate.
alvast bedankt voor de moeite.
groetjes tyron

Eerst en vooral:
While JS.Noclose may be annoying, it is not malicious. It is code that is used by a Web site to create hidden windows for the purpose of displaying advertisements and banner ads. Closing these windows can be difficult, because when you close one, the window that is "hidden" behind it is displayed.

Dus: geen paniek, dit is geen echt virus, eerder een vervelend iets wat wel je internetverkeer kan vertragen.

JS/NoClose is known to spread via the KaZaa file sharing program. It can also be transferred to your computer via a web site that distributed the script. If you don't have virus protection installed, or if you have virus protection disabled while you are browing, the file can be transferred to your machine. JS/NoClose will normally be found in the Temporary Internet Files folder, such as: C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Content.IE5\ABCDEFG\nitrous.exitfuel[1].htm. You can also delete the program manually via the Windows Explorer tool, or browing to it through My Computer after you virus protection software has specified the location of the file.

Meer info omtrent verwijderen op:
http://security.uwo.ca/antivirus/instruction.html .

Greetz.
K.

En zulke vragen horen niet in diversen maar in de virus / geinfecteerd? sectie en daar verplaats ik hem dan ook naar toe

rec weer een virus

bedankt ik weet nu dat het niet schadelijk is
ik ben niet zo goed in engels dus zou je een nederlandse verwijdering kunnen geven
heel erg bedankt

groetjes tyron

In het nl is het:

Je tijdelijke internetbestanden leeggooien en je bent er vanaf. Ga naar extra, internetopties en dan tabblad algemeen en dan in het midden vind je tijdelijke internetbestanden en dan druk je op de knop bestanden verwijderen

Inderdaad tyron,
Het virus kwam in de map content.ie5. Je bent dan niet besmet met het virus, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Norton zorgt er namelijk voor dat het virus niet verder komt dat de content.ie5 map. De map wordt beschermd door WIndows en dat is ook de reden dat het virus daar in blijft zitten even.

Indien het in de map temporary internet files\content.ie5 zit:

In dat geval moet je dit doen:

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

Indien het er dan nog steeds is daarna doe dan dit:

Start op in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten.
En ga naar start-instellingen-configuratiescherm-extra-map opties-en zet een puntje bij verborgen bestanden en mappen weergeven of alles weergeven.

En vink uit "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" indien je die ook hebt.

Ga naar start-uitvoeren-en type explorer-ok en en ga dan in explorer naar het bestand dat je wil verwijderen in content.ie5 en verwijder hem dan in de veilige modus en leeg je prullenbak daarna.

Restart de pc daarna. Probleem opgelost.

Maar ook als je niets doet, dan zal het virus gewoon vanzelf verdwijnen van die map.

hallo

probleem is opgelost.
bedankt voor de oplossingen.
houscall heeft niks meer gevonden.

groeten tyron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan