• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weer een zoek vraag voor Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Berichten
80
Goedendag,

ik ben hard bezig een soort artikelendatabase te maken, waarbij de volgende bladen gebruikt worden:
Source - Input = Offerte - Invoice - Pakbon enz.

In de source wil ik dan de artikelen zetten met omschrijving, prijs per stuk enz.
Gewoon een vaste database
Vervolgens wil ik in het input blad het artikelnummer in kunnen voeren, zodat alle overige data gezocht wordt in en ingevuld.
Vandaaruit kan ik overige documenten wel vullen, maar ik zou graag zien dat dit automatisch ging.

Ik heb al gezocht, maar helaas niet gevonden. Misschien zijn mijn zoekwoorden niet goed, ik zal vast niet de eerste zijn die hier op vast loopt.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie's
 
Hallo

Ik denk dat je heel ver gaat komen met =vert.zoeken(... en/of =index(...;vergelijken(.. of =somproduct(...

Zoals je ziet zijn er veel wegen naar Rome oftewel een voorbeeld bestandje zal wonderen kunnen verrichten.

mvg Peter
 
Bijgaand het bestand, bedoelde u dat?

In het vakje waar de cursor nu staat heb ik al het e.e.a. geprobeerd, maar die functie werkt niet.
Nu heeft die ook niet mijn voorkeur, omdat je die helemaal uit moet typen per vakje. Nu is dat met 15 artikelen wel te doen, maar als het er 150 worden is dat een stuk minder leuk.

Bekijk bijlage Berekening.xls

Mocht u vragen of onduidelijkheden in het idee tegen komen hoor ik dat uiteraard graag.
 
In het vakje met de cursor:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B20;Source!$A$3:$E$16[COLOR="red"][B];2;[/B][/COLOR]0));"";VERT.ZOEKEN(B20;Source!$A$3:$E$16[COLOR="red"][B];2;[/B][/COLOR]0))
zoals Peter al aangaf
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dat werkt.

Toch nog een vraagje, omdat ik graag weet hoe het werkt

Er wordt gezocht in A3:E16, maar hij vult de gegevens in uit de B kolom. Hoe kan ik dat voor de overige velden (prijs, gewicht enz) aanpassen zodat hij die gegevens pakt?
 
Hallo

Kijk naar de formules in het oranje bereik.

mvg Peter
 

Bijlagen

  • Berekening(1).xls
    43 KB · Weergaven: 19
Wijzig de 2 in #4 in 3, 4, 5 etc
 
Hallo

Kijk naar de formules in het oranje bereik.

mvg Peter

Bedankt Peter, dat ziet er ook goed uit. Komt het door die $-tjes dat de getallen niet wijzigen bij het 'doortrekken'

robdgr zei:
Wijzig de 2 in #4 in 3, 4, 5 etc

Bedankt, Peter heeft inmiddels dit werkt voor me uit handen genomen ;0

------------------------------------------
Tot zover allemaal super bedankt voor de hulp, heel erg fijn!
 
Hallo

Idd.
Stoei eens met de z.g "dollar"tekens en zie wat er gebeurt en/of fout gaat.

mvg Peter
 
Zal ik zeker doen, uiteindelijk is dat toch de 'beste' manier om dingen uit te vogelen.

Nogmaals bedankt :thumb:
 
Oeps, toch nog een klein vraagje tussen door.

Ik wil dat alle andere documenten hun gegevens halen uit het mapje "input"
Nu weet ik de volgende: (tromgeroffel)
='Input Form'!B21 :(
Maar dan krijg je een '0' wanneer er niets ingevuld staat.

Met welke formule kan dat voorkomen worden?
 
Code:
=ALS('Input Form'!B21=0;"";'Input Form'!B21)
 
Of.

Bij (excel 2003) EXTRA>>OPTIES>>WEERGAVE>>NULWAARDEN uitvinken.
Hoeft de formule niet aangepast te worden.

mvg Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan