Weer-gadget in windows 7 sidebar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo :D

Sinds mijn upgrade van vista naar windows 7 ultimate, is de weer-gadget redelijk kaal, dat wil zeggen ik zie alleen het achtergrondje, aangezien ik zo'n gadget toch handig vind en er vaak gebruik van maak, wil ik deze toch wel graag weer werkend zien. Er zit ook niet meer een settings button naast waar je bijv. je lokatie kan instellen.
Heb geprobeert een soortgelijk alternatief te downloaden, maar de 1 verschijnt niet, en de ander wil zijn lokatie niet veranderen en blijft staan op een lokatie ergens in amerika en laat vervolgens de boel crashen.. :confused:

hoe dan ook, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :) vragen hierover zijn ook welkom als jullie meer willen weten.

* screenshotje *
2w6z793.jpg

Ik heb wel zo'n knop hoor :) (Gewoon je muis erover halen)

4dfe6d4d71101-Naamloos.png

En ik kan mijn locatie veranderen:

4dfe6d975de39-Naamloos.png

En dit is wel het standaard Windows7 gadget voor Weer.

juist, zo WAS hij bij mij dus ook op vista, maar niet op 7. als ik de muis erover heen haal kan ik hem alleen slepen of wegklikken. settings en dergelijke zijn weg.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat ga ik eens doen :) bedankt voor het uploaden :thumb:. Btw degene hier is ook standaard van windows, vandaar dat ik het zelf ook zo vreemd vind, in vista deed ie het prima :confused:

Edit: hij laat weten dat ik niet gemachtigd ben dit uit te voeren.. ( uitpakken en in de gadget map zetten )

Laatst bewerkt door een moderator:
ok, moest dus winzip als admin uitvoeren ( het is al laat ook :P ), de files staan erin maar helaas het wil nog steeds niet werken.. Vreemdste is dat andere gadgets het wel goed doen, alleen de weer gadget niet..

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat het nou precies kan zijn (Google levert ook niks op). Maar sluit sidebar.exe eens in je taakbeheer (dan staat 'ie ook werkelijk uit), en ga naar de volgende map:

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\

OF

C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\

Verwijder op die locatie de map Cache. Start vervolgens de gadget weer op, kan je het nu wel instellen?

Beste Borrelnoot,

Je moet het volgende doen:

1. [windowstoets+r] toetscombinatie -> typ: regedit
  2. Ga hierin naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\
  3. In de map ZONES mag er niks tussen de map Zones en de 0 staan
  4. Staat dit er wel wat dan moet je dat verwijderen
  5. Als laatste stap alles afsluiten en de computer herstarten

@ probleempjes: geen resultaat, nog steeds een kale gadget.

@ dorado: is dit goed zo ( screenshot hier ) ?

zo stond het al toen ik hem opende, heb er zelf niks aan verandert verder, maar wilde even zeker weten :d

Jammer:o kijk dan hier verder...:d
Succes.

Laatst bewerkt:
@ Dorado: Bedankt voor de link, ik heb alle stappen doorgenomen en uitgevoerd, helaas nog steeds geen resultaat :(. nog steeds een kale en settings-loze gadget :(. Wat het meest idiote is, zat gisteren te zoeken in de gadget gallery naar soort vergelijkbare weer / weather gadgets, en aantal geinstalleerd, en bij alle mankeerde wel iets :confused: terwijl elke andere gadget ( zoals processor / ram indicators, de tv gids en een mini media player ) duidelijk zichtbaar is, en in te stellen is zoals het hoort.. zou haast denken dat mijn computer een allergie heeft voor weer-gadgets :D

trouwens, misschien een domme vraag, maar werken dat soort gadgets met java en / of flash ? java en flash staan wel op mijn pc, maar misschien dat er dankzij de upgrade van vista naar 7 iets mis is gegaan ?

heb onderhand 21 andere gadgets getest, waarvan vele zeggen dat ik mijn verbinding moet controleren. MAW, alleen weer gadgets krijgen geen verbinding met het internet of / en de server waarbij ze hun info vandaan halen. Ook de buienradar reageerd niet.
Bij landinstellingen in mijn windows staat alles op nederlands, want toen na de installatie van windows 7 ultimate was alles engels, maar heb nederlandse talenpakket gedownload via windows update, kan dat misschien er iets mee te maken hebben ? Hoewel mijn windows vista toen ook engels was, en ook omgezet naar NL maar toen werkte ook alles perfect.

@ Dorado: de eerste 2 heb ik uitgevoerd, geen resultaat. de 3e laat ik als optie open, voor als er echt niks anders op zit..

ik denk dat ik het opgelost heb. Heeft me veel koppijn bezorgt want de standaard weer gadget is verdwenen uit het gadget menu.

na een tijd zoeken kwam ik hierop: klik. Ik heb eerst deze stap gedaan:

Open up a windows explorer window and then paste the following into the location bar:

%localappdata%\microsoft\Windows Sidebar

This will open up the Sidebar gadgets folder, where you should see a file named Settings.ini.

You’ll want to rename this file to something else, or at least make a backup of the file elsewhere. This file contains your current sidebar configuration.

Now once you re-launch Sidebar from the Start Menu, you’ll notice that a new Settings.ini is created immediately.

Daarna:

Additional Support Steps.......

1. Open an Admin Command Prompt window. To open an administrator (elevated) Command Prompt, click Start, click All Programs, click Accessories, right-click Command Prompt, and then click Run as administrator.

2. In the Command Prompt window, type the following command and press ENTER:
regsvr32 msxml3.dll

3. Similarly, run these commands:
regsvr32 scrrun.dll
regsvr32 jscript.dll

You should see the DllRegisterServer in <filename> succeeded message for each command executed.

4. Logoff and login back to your user account and see if the Gadgets display correctly.

In addition, the steps below should prove beneficial as well......

Stop the sidebar.exe process.

Use regedit and delete this key: [HKEY_CURRENT_USER]\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\.

Restart sidebar process.

Omdat de standaard weer gadget weg is ( en via het zip file'tje van Probleempjes komt ie niet terug ), zal deze geinstalleerd moeten worden net zoals andere gadgets, alleen kom hem nergens tegen ( als iemand dat weet, ik hoor het nog steeds graag :D ). Via de gadget gallery op de website kwam ik wel een soortgelijke gadget tegen ( MSN weather ) en geinstalleerd, deze had ik eerder geinstalleerd VOOR de bovengenoemde handelingen, toen deed hij het niet, maar NA de handeling:
20uq03q.jpg

inclusief settings, en expand, en ik kan mijn locatie invoeren, ik ben weer een blij mens :d

iedereen bedankt voor de hulp want jullie hebben me wel op het goede spoor gezet :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan