• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weer hulp bij indicatie formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

rontermaat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
:(Hallo:confused:

Mjin vrouw vond het wel handig maar niet voor haar collega's nu wilde ze een userform gebruiken

kan iemand mij vertellen op welke site ik het basisprincipe van vba kan leren.

of kan een van jullie mij een tip geven om mijn probleem op te lossen

het formulier maken lukt me wel
maar het aan elkaar koppelen van het invoer vakje en de juiste cel in excel is gewoon een probleem. en als er een nieuwe afspraak gemaakt word moet hij onderaan in de lijst komen.

Alvast bedankt

gr

Bijlagen

Bedankt voor jullie hulpjes

ik ben inderdaad alweer wat opgeschoten
maar mischien hebben jullie nu nog wat tips want

*mijn kalender komt niet tevoorschijn
*en als ik op rechthoek 1 klik komt hij ok niet tevoorschijn terwijl mijn macro's aan staan.
En als ik op opslaan druk moet hij de eerstvolgende open postitie innemen

alvast bedankt

groet

Ron

Bijlagen

Als je geen Acces op de pc heb dan zal de kalender niet werken.
Je kunt ddl (dacht ik) ergens op het www.------.--- vinden die je dan moet installeren om de kalender te laten werken.

Als ik mij goed herinner, heeft Danny147, pas een file geplaatst waar in de kalender werkt.

Je kunt ook hier kijken.
Er staat een voledige uitleg hoe te handelen, voor een kalender.

Ook staat er een link om onderstaande te downloaden.
Vergeet niet om mscal.ocx File te downloaden en dan te instaleren.
Met een uitleg hoe je het moet installeren. (nu heb je geen Acces nodig)

Allemaal Wederom ontzettend bedankt:thumb::thumb::thumb:

Ik ben echt nog maar een beginner maar wil natuurlijk nu al weer veel te veel.:o
Ik probeer soms wat dingen uit oude userforms te gebruiken maar dan werkt het niet helemaal goed. of helemaal niet maar weet nog niet zo goed waar dat aan ligt.:shocked:

Ik heb nu nog 4 vraagjes:

Ik wil graag mijn userform keuzelijstjes aan blad 2 koppelen
dus Regio A B C
Maar als dan A geselecteerd is moet bij begeleiders de begeleiders uit regio A te voorschijn komen.

En dan bij Duur de lijst 2-24

Dan heb ik inmiddels met jullie hulp een agenda weten te maken maar nu komt die niet in rij D tevoorschijn als ik hem op mijn userform selecteer.

En dan nog opslaan Als ik nu op opslaan druk gebeurt er vrijwel niks het staat wel in mijn lijst maar als ik dan een nieuwe open staan de gegevens in mijn userform van de vorige keer er nog in.
Ik zou graag willen dat als je op opslaan druk de gegevens die je heb ingevuld op de eerst volgende lege regel komen en dat het userform daarna weer leeg is.

Wie o wie wil en kan mij helpen om dit op te lossen

Alvast weer ontzettend bedankt

Bijlagen

Werkt zo'n listbox in VBA een beetje hetzelfde als met valideren als je dan range "naam" doe snapt hij het dan ook

rontermaat,

Ik weet niet wat je gedaan heb bij de kalender, je kunt geen andere datum aan klikken.
Ik krijg hem ook niet veranderd.
Hij slaat nu ook op.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Wim ik ben u zeer dankbaar

Ik heb een andere kalender ingebouwd alleen nu heb ik dat als ik een nieuwe indicatie invoer hij de naam van client op regel 5 veranderd in de nieuwe client naam.

is dat makkelijk op te lossen door range C5 weg te halen ofzo.

Alvast weer ontzettend bedankt.

Groet

Ron

Bijlagen

rontermaat,

Ik had / heb bij al deze subs een ' voor de regel gezet zodat hij die instructie niet uitvoert.
Andres heef het formulier geen zin, immers staat onder de knop Opslaan de insturctie's waar dat moet gebeuren.
Dus het rode gedeelte kun je verwijderen.
De kalender werkt beter.:thumb:

Met onder staande rode regel stuur je hem steeds naar cel C5
Code:
Private Sub Client_Change()
[COLOR="Red"]'Range("C5") = Client.Value[/COLOR]
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan