Weer over laptop's..

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamtam

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Berichten
54
Graag had ik hulp bij de aankoop voor een desktop vervanger.
De lap moet dienen om Adobe, Corel,en nog een reesem fotobewerking programma's te draaien, en af en toe te surfen.
Op mijn PC, van HP, draait het wel, maar de ventilator maakt een oorverdovend lawaai, bevriest af en toe, dus geen hp meer.
Nu heb ik al een drietal jaar laptop, maar die gaat dan weer razend traag vooruit sederd kort...
Ik weet dat een lap niet echt het ideale is voor(zware) fotobewerking, maar ik moet het kunnen verplaatsen van de ene naar de andere plaats.
Ik had gedacht aan een DelL, en zou liefst max 1300 euro kwijt willen zijn.
Daar ze bij dell veel keuze hebben, zou ik graag weten wat ik voor het gewenste gebruik best kan nemen, want van geheugen, grafische kaarten, en processors heb ik geen kaas gegeten.
Met dank voor de hulp aan echte kenners.
 
Laatst bewerkt:
Die Toshiba Satellite P300 ziet er wel goed uit.
Van Dell hoor je wel veel lovende woorden, zowel van het produkt als de service.
Maar hoe zit het met dit bij Toshiba, heb je daar een idee van ?
 
Toshiba is een van de betere merken zeggen ze... ik heb er verder zelf geen ervaring mee maar ik vertrouw maar op andersmans woorden... alleen zeggen ze ook dat HP een van de betere merken is dus tja...

de service van Dell is prima niks van op of aan te merken gewoon een goeie service..
 
Als zakelijke én (voormalig) particulier gebruiker van een Dell computer / laptop, zou ik de goede service van Dell toch ietwat willen nuanceren.
Voor zakelijke users gedraagt Dell zich als een springaapje: je knipt met je vingers en ze zijn er. (Zakelijke servicecontracten worden immers uit de grote 'hoop' betaald)

Voor particuliere users binnen de garantie hetzelfde, prima service. (Ervaring opgedaan met meerdere pc privéprojecten, aftersales / service)

Minpunt is de service voor particulieren buiten de garantie: je mag 'm opsturen of brengen naar (wat is het ook al weer?) Dell op Amsterdam Schiphol. Dat brengt forse kosten met zich mee (verzendkosten of brandstof en parkeerkosten).
Daarnaast moet je ook helemaal niet raar opkijken als de machine weken lang weg is. De reparatiekosten zijn ook niet mals.
 
Laatst bewerkt:
Nu, dat is dan weer eens een andere klok.
Ik was wel van plan de uitgebreide garantie te nemen van 4 jaar, maar na die post zal ik het maar dichter bij huis zoeken.
Bedankt voor de info.
 
Uitgebreide garantie van 4 jaar geeft je juist de zekerheid dat je in de veilige zone zit. Je hebt immers 4 jaar garantie en doen dan genoeg voor je.
het gaat er juist om dat je buiten de garantie aan de goden overgeleverd ben, zeg maar..

Toshiba is trouwens heel goed merk, minstens zo goed als HP.
 
Voor een garantieuitbreiding naar 4 jaren mag je overigens diep in de buidel tasten.
 
Dat wel, het is de vraag of je dat het waard vind..
 
Sorry voor de late reactie, en natuurlijk mijn beste dank
Garantie, als dit niet belangriijk is, weet ik het ook niet meer, bijzonder als je de wilde verhalen leest op het net.
Kijk, ik heb een vriend met een laptop van de Al.. , en die had na meer dan 2 jaar een gebroken schermlijst, wel, die kreeg een volledig nieuwe laptop.want had drie jaar garantie op dat machientje.
Jammer dat het wel lichte dingetjes zijn en niet geschikt voor mijn wensen.
Wil nu wel nog iets wachten, want ik zou graag de windows 7 gebruiken, en 't schijnt dat je die zou gratis krijgen (update)als je een nieuwe koopt vanaf juli.

Oja, dat wilde ik ook nog vragen, Is dit bij de andere merken ook zo zoals bij HP, al die eigen programmas van eigen huis, want daar zit ik ook niet echt op te wachten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds anderhalve maand een toshiba qosmio 50G-12G, als desktopvervanger.
Valt heel erg mee,een 18,4 inch scherm
voorzien van een T9550 cpu,9600gt,4gb ram,toshiba quad core HD processor
de geluidskwaliteit ben ik nog nooit tegengekomen bij een laptop
Heb er windows 7(64bit) op gezet,draait als een zonnetje
De prijs ligt rond de 1380€ denk ik (heb hem zonder btw kunnen kopen (firma)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan