(weer) probleem met pc??

Status
Niet open voor verdere reacties.
hjr zei:
Ow ik heb hem gevonden:
UDFS.sys versie 5.1.2600.2180

ik hoop dat je er wat aan heb

Dat is wel de SP2 versie.


hjr zei:
Helaas ik heb weer een nieuwe foutmelding gehad in mijn logboek, overgens mijn systeem is wel wat stabieler geworden, hij heeft nog geen freezes gehad.

De volgende melding in mijn logboek
Bron cdrom
gebeurtenis id: 7
Beschadigde blok in apparaat \device\CdRom0


Is het mogelijk om de primaire en secundaire atapi/ide drivers te deinstalleren en opnieuw op te starten, daarna zal er weer moeten worden opgestart als windows de driver opnieuw heeft geinitialiseerd.

Je zou ook eens kunnen overwegen de nieuwste drivers van je chipset bij die chipsetbakker op te halen en te installeren.
 
Lange Pier zei:
Je zou ook eens kunnen overwegen de nieuwste drivers van je chipset bij die chipsetbakker op te halen en te installeren.


Ow die ene om de hoek!!!

Ik neem aan dat je me mobo bedoelt?
 
Nee, ik bedoelde die van de chipset, Via chipset bij Via, nVidiaschipset bij nVidia, etc, deze hebben de recentste drivers, meestal hebben de mobo bakkers die niet op hun downloadsite.
 
Volgens mij zitten er in de ASUS p4c800 een intel chipset, dus dan kan ik niet deze gaan installeren
 
Hallo Iedereen,

ik heb een overweldigend probleem waar ik wederom weer eens zelf niet uitkomt.

Het volgende ik krijg regelmatig als ik applicaties aan het doen ben een plotselingen restart, als ik dan weer terug gekeerd ben in xp dan geeft ie het volgende weer.
Het systeem is hersteld van een ernstige fout, dit is veroorzaakt door een apparaat stuurpogramma bla bla bla.
Dat is het ene, ik heb namelijk ook last van dat de pc af en toe een freeze heeft voor ongeveer 5 seconden.
Maar nu heb ik laatst weer appart probleem er bij, ik krijg sinds kort ook blue screens!

Dit probleem heb ik eigenlijk al vanaf het begin dat ik de pc heb maar het wordt de laatste tijd steeds erger.

Wanneer krijg ik het: dat verschilt per keer, de ene keer als ik 1 dvd aan het lezen ben en 2 dvd's aan het branden ben, de andere keer als ik alleen aan het surfen ben, en de andere keer als ik een spel als fear aan het spelen. Dat verschilt per keer.

Ik heb in het logboek van windows het volgende ontdekt, in de map van systeem, dit is van de laatste error die opgetreden was, en windows aangegeven had dat het systeem was hersteld van een ernstige fout.

Bron: System error
Caterogie: (102)
Gebeurtenis-id: 1003

Foutcode: 100000d1, parameter1: 00000014, parameter2: 00000002, parameter3: 00000000, parameter4: b754a0a7

Wat heb ik al gedaan: gecontroleerd op spyware, virus, gezocht bij google maar daar wordt ik niet wijzer van, het probleem is daar nog veel te divers en de temperaturen van mijn mb en cpu zijn ok, dit zit rond de voor de mb 32c en de cpu 39c. Ook heb ik een memtest gedaan en hier kwam ook niks naar voren.

Mijn systeem:
AOpen H600B behuizing waarin er 350 watt inzit
Pentium 4 3.0ghz
MDT 1024mb geheugen
Maxtor 80gb 8mb harddisk
2x Maxtor 250GB SATA 7200RPM 16MB Diamond Max 10
Asus p4C800 moederbord
Club 3s 9600 pro ati videokaart
Nec 2500a brander
Nec 4550 brander
Plextor dvd speler
Creative Audigy ZS
Draaiend op xp prof sp2

Als jullie mij willen helpen graag, ik word er helemaal gek van, het wordt namelijk steeds erger.
Alvast bedankt voor degene die hier tijd insteekt om dit uhberhaut te lezen!!


je vraag gelezen, heb exact hetzelfde probleem als u, heeft u al een oplossing voor het probleem gevonden, ben er zelf via via achtergekomen, dat het waarschijnlijk het max of haxdoor virus is. ik ben er ook nog niet vanaf, want mijn scanner vind m ook niet.
heb @home antivirus en avg eroverheen gehad, maar er waren geen virussen gevonden.
ik vind dit ook maar een rare bedoenige. net als u tijdens het branden, internet bezoek het lezen van cds het uitschakelen van externe hdd enz.
 
Als ik lees waaruit je systeem bestaat, met een Intel 4 3.0, 4 HD's, 2 DVD-drives, en natuurlijk nog een video-en geluidskaart en enkele kleinere "verbruikers" dan is mijn eerste vraag: Heb je omlangs hardware toegevoegd? Ik vrees namelijk daat je voeding aan de lichte kant is voor het systeem, een dergelijk systeem zou een voeding van minimum 400 of 450 echte watts moeten hebben. De fouten die je beschrijft zijn typisch voor een te lichte voeding omdat de spanning (+5V) gedurende een fractie van een seconde (vb startren van de DVD) te laag wordt, en je krijgt prompt, blijkbaar zonder enige reden, een BSOD. Als je kunt, leen even een zwaardere voedingen plaats die ering.

Succes

Jan
 
review

nou, dat heb ik gister dus ook gedaan, een voeding geplaatst van 650 watt, maar de problemen, bleven zich voordoen, waar ik een reactie op gaf, heeft hetzelfde probleem als mij, wel hebben de nw virusscanners wat spyware gevonden, maar ik denk niet dat deze dit probleem veroorzaken. daar staat er zowieso 1 bij die ik voor mn site gebruik.visserijfoto.punt.nl
de rest kan ik niet thuisbrengen, waar die vandaan komen. maar het zou de mogelijkheid kunnen wezen, dat het uit limewire komt, omdat daar ook kazaa en grokster op aanwezig zijn.
mogelijk dat daar de fout zit, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, omdat de muziek die ik download hoofdzakelijk christelijke muziek is.ook wel wat buitenlandse nummers natuurlijk.
ik heb hoofdzakelijk een selfmade systeem, wat in de loop der jaren vernieuwd is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan