Weer raar probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Heb hier weer iets aardigs voor, heb hier nu een p1'tje binnen om es naar te zien. Gaf een geweldige blijvende lange piep tijdens het afsluiten van het pc'tje via start afsluiten volgens de eigenaar. Bij resetten startte deze niet meer op...Toen kwam het bij me voor nazicht. Ik daar vrolijk een bijpassend keybord op(nog oude aansluiting) dan opstarten en geeft een keybord error of keybord not present. Ik een beetje rommelen met de fiche(misschien slecht contact) en ik zie dat alledrie de lichtjes van het keybord opflikkeren en evensnel weer uitgaan met een kleine peiep bij het herinpluggen. Even gereset en terug die keybordmelding. Heb zelfs éénmaal de ellenlange piep gehoord zoals eigenaar het probleem aangaf. Wat kan dit zijn...zou dit nu echt een defecte keybord controller zijn? Toch blijf ik het een aardig fenomeen vinden temeer omdat eigenaar pas een internetverbinding breedband had en hij voor de problemen dingen ongewild op en van zijn scherm zag verdwijnen en bewegen....
Zou een virus zoiets kunnen veroorzaken of had hij juist ongewenst bezoek....of toch een defecte keybord controller????

Herinpluggen met pc aan(uitzetten) is al fout,en wat je keybord probeer een andere en als dat niet werkt is de inplug van de mobo stuk.

Deed ik

Deed ik immers al, toch zie ik de lichtjes van het keybord opflikkeren tijdens het opstarten. Daarom denk ik aan iets anders dan de keybord controller...mijn vraag was eerder, zou een virus iets dergelijks kunnen veroorzaken rekening houdend met het voorgaande die ik neerpende?

ok

Ok om da prog te draaien maar dan moet je er ook even bij vertellen hoe, die comp blijft staan op zijn keybord error. Geraak dus zelfs in het bios niet, telt zijn memory en het moment dat ik zou moeten op dell drekken om het bios in te gaan komt die melding van dat keybord, ik kan dus helemaal niets doen....tenzij er toch een mogelijkheid bestaat verder te gaan.

had ik even over het hoofd gezien.

kleinigheidje toch . :D

het ding start dus helemaal niet op.

dan zou ik het zo even niet weten.

pe.

Start op

Start op, telt memory, lichtjes keybord flikkeren, gaan uit en aan, en dan blijft hij hangen op keybord error...dit is het. Kbegrijp er niets van, indien keybord controller defect zou zijn zou ik toch die lichtjes niet zien....?

zoeken op google naar "keyboard error" wordt je ook niet veel wijzer van.

wat er nog wordt genoemd is een irq probleem.

alle onnodige hardware verwijderen en eventueel een andere videokaart proberen.

pe.

Jawel hoor. Die lampjes zijn een initialisatie van het keyboard (een soort controle). Daarna gaat het dus mis. Wat zegt het bios over het keyboard? Probeer dat eens te resetten.

Bios

Ook probleem dat bios...hoe resetten als ik er niet in geraak???? Batterijtje effe uithalen is evenveel waard zeker...?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, het batterijtje eruit of de juiste jumper even verzetten.

Trouwens nog wat. Als in je bios 'halt on all errors' aan staat, moet je wel heel erg precies op 'del' drukken om in de bios te geraken anders geeft die ook een keyboard error aan, een betere optie voor de bios is 'halt on all, but keyboard' dan heb je daar in elk geval geen last van.

clear cmos

Batterijtje effe eruit gelaten doch hetzelfde effect en dus de keybord error...eerst effe proberen met ander toetsenbord door middel van een verloopstukje, zal wel bestaan zeker....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan