Weer update/upgrade Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
519
Ik erger me mateloos aan het maar weer constant om de andere dag updaten/upgraden van Firefox. Een goede browser, maar dit is waardeloos. Volgens mij hadden we nog niet zo lang geleden 3.0, 4.0, 5.0 en alle tussenversies en nu 10.0 en vandaag weer 10.0.1 of zoiets.

Is het een probleem om te updaten/upgraden? Nee, helemaal niet. Het is wel een groot probleem dat gemiddeld vijf add-ons, extensies, plug-ins of hoe je dat ook noemt niet meer werken.

Nu zeg je, oké vervelend en je wilt deze vraag/opmerking of klacht netjes via de feedback op de site van Firefox doorgeven. Nu komt het aller smerigste en brutaalste wat je mee kunt maken. Je kunt geen feedback geven als je niet update naar de laatste versie. Dus ik zeg hier keihard Firefox jullie zijn een stelletje bandieten en schooiers. Ik gooi dat hele Firefox eraf en zal het nooit meer gebruiken en ik hoop dat anderen ook Firefox nooit meer installeren en gebruiken.

En begin me niet over bugs of patches want dat heeft er niets mee te maken. Als je wijzigingen aanbrengt dan moet je zorgen dat de geïnstalleerde add-ons, plug-ins en extensies gewoon blijven werken.Je kunt mensen niet iedere keer opzadelen met het feit dat het niet meer werkt. Bijvoorbeeld de Norton webbeveiligingsfunctie wordt keer op keer onbruikbaar. Bij 10.0 waren het er 5. Ook Better Privacy. Ja, en dan maar weer verwijzen naar de ander. Nee, Firefox mensen, jullie zijn verkeerd bezig! Nog erger, dat je het niet wilt horen van je klanten, nog erger dat je er niets aan doet, want niet alleen ik, maar ook anderen hebben deze opmerkingen/klachten keer op keer doorgegeven. Weg met die smerige rotbrowser Firefox, dat is het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
En wat is nu je vraag?

Als je problemen hebt met Firefox nou dan gebruik je het toch niet?
Snap niet dat je je daar nou zo druk over maakt, maak je liever druk over zaken die er toe doen ;)

Tardis
 
Je kunt je frustraties beter op FB uitleven, dan heb je een groter bereik! ;)

Je hebt wel een beetje gelijk, en ik voel met je mee, maar...
Zelf heb ik eigenlijk nooit problemen met de plugins. Updates worden soms zelfs gelijktijdig met de update van FF zelf uitgerold, en als ik pech heb de volgende dag.
Je moet niet vergeten dat plugins ontwikkeld en bijgehouden worden door derden. Als een plugin met een nieuwe revisie niet werkt moet je eigenlijk bij de maker zijn en niet bij het FF team.
Ik weet vrij zeker dat het FF team de ontwikkelaars er bij betrekt zodat die ook op tijd hun update klaar kunnen hebben.
En voor veel plugins werkt het gelukkig ook zo!
Perfect!

Perfect?
Nou, bijna.

Want als andere grote bedrijven (jij noemt Norton) hun zaakjes NIET op tijd in orde hebben... Tsja.
Hoe vaak heb je naar deze bedrijven geroepen dat hun plugin niet (meer) werkt?

Dus nee ik vind het niet correct om hier zo tegen FireFox te schoppen, terwijl ze maar heel zijdelings invloed op dit probleem hebben.
En waarom je die browser een rotbrowser vindt als de oude plugins niet meer werken bij een update, is me niet helemaal duidelijk; vind je het ook een rotbrowser als alles wel goed werkt dan?
 
bij mij vraagt hij bina nooit om te upgraden


en het is een goede bowser
 
:d Beste de Hulk, :thumb:

Ik vind het nou net een hele goede posting van je, tenminste dat kan het voor je zijn !!

Dus met je eigen woorden.

Het is wel een groot probleem dat gemiddeld vijf add-ons, extensies, plug-ins of hoe je dat ook noemt niet meer werken.
Bijvoorbeeld de Norton webbeveiligingsfunctie wordt keer op keer onbruikbaar.
Je kunt mensen niet iedere keer opzadelen met het feit dat het niet meer werkt.

Probeer het eens nu te begrijpen wat er staat ?

Ik zal het eens met mijn woorden proberen uit te leggen.
Door dat ze bij het Mozilla Firefox team continu bezig zijn steeds weer de gevonden problemen op te lossen wat door grote populariteit van de webbrowser en het internet in een continu heel hoog tempo moet blijven gaan komt het ook heel vaak voor dat er add-ons en plug-ins zijn niet meer goed of helemaal niet meer werken.
Deze optie hebben ze in de webbrowser ingebouwd om zo ook iedereen die niet bij het Firefox team van programeurs werkt de mogelijkheid te bieden hun eigen gemaakte programma in de webbrowser Firefox te laten werken.
Omdat dit buiten het Mozilla Firefox team om is kan het team deze onmogelijk allemaal zomaar ook gaan bijwerken, wat voor het team ook zelfs strafbaar kan zijn wat zeker is als het om de gesloten sourcecode gaat zoals van de comerciele bedrijven.
Wat ze vanuit het Firefox team wel kunnen doen is de mensen zo goed mogelijk er op wijzen en zo alert maken wanneer een add-on/plug-in in Firefox niet meer werkt.
Iets wat dan ook algemeen bekent is en Norton bied je dus iets aan waarvan je te voren al weet dat ze dat niet continu en betrouwbaar waar kunnen maken.
Omdat het bij Norton om je beveiliging gaat en dat altijd iets zal zijn wat gevoelig is en een enkele moment al gevolgen voor je kan hebben merk nu wel meteen dat de uiteigelijke verantwoording toch bij je zelf ligt en daar zelf wat aan zal moeten gaan doen.

Eigenlijk is het resultaat dat je hiermee bevestigd hoe krachtig het concept van de vrije open software is ,of heb je er meschien even niet meer gedacht dat Firefox gratis software voor je is en je voor Norton moet betalen ! ;):):cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan