• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergave datum na kopie van website

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoica

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2012
Beste,
Ik ben een fervent snookerspeler en op de website van onze federatie worden wekelijks de uitslagen gepubliceerd. Ik probeer deze weekuitslag te kopiëren en dan te plakken in Excel.
Geen probleem, behalve dat de cijfers van de uitslagen als datum worden weergegeven. Ik kopieer bv de uitslag 7 - 11 en in Excel wordt dat dan weergegeven als 7/nov.

Ik heb al tal van zaken geprobeerd maar zonder afdoende resultaat.

Kan iemand mij helpen?

Zet voordat je de gegevens kopieert en plakt in Excel de celeigenschappen van de cel(len) waarin de score moet komen eerst op tekst en pas daarna kopieren en plakken in Excel

Beste Arrie23, ik heb dit geprobeerd maar het lukt niet, blijft 7/nov weergeven

Het zou toch echt moeten werken, dus niet eerst de info kopieren en plakken en dan pas de celeigenschappen aanpassen, maar eerst in het lege Excel de celeigenschappen van de juiste cellen op tekst zetten en daarna pas de informatie erin plakken. Dan kun je getallen/datums of wat dan ook in die cellen plakken, Excel ziet dan alles als tekst, dus ook 7-11 neemt hij dan gewoon als tekst over.

Je kan het met de hand proberen. Zet eerst een cel op eigenschap tekst en typ dan 7-11 in deze cel. Als het goed is blijft 7-11 dan gewoon staan. Typ je 7-11 echter in een cel met als celeigenschap 'standaard' dan krijg je idd 7-nov

Arrie23, Als ik dit inderdaad doe en ik kies voor Plakken speciaal en kies daar dan ook voor Tekst of Unicodetekst dan wordt er inderdaad 7 - 11 weergegeven. Echter, dan wordt niet de tabel weergegeven (speeldag/thuisploeg/bezoekers/uiitslag) maar wordt alles gewoon onder elkaar gezet in 1 kolom en dat is dan helemaal niet te doen om dat wekelijks over 9 uitslagentabellen te gaan rechtzetten.

Ik heb geen account dus kan helaas niet inloggen/de website openen. Is het wellicht mogelijk om het als voorbeeld in Word oid te plakken of ben je dan ook de structuur kwijt. Ik kan nu moeilijk beoordelen waar het misgaat

Laatst bewerkt:
Een cosmetische oplossing, maar wellicht is het voldoende. Bij de cellen die als datum worden weergegeven kies voor Celeigenschappen - Aangepast. Vul bij type 'd-m' in. Excel ziet het nu nog steeds wel als een datum maar het wordt wel getoond als 7-11.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan