• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weergave draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijs23

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

In mijn draaitabel komen de gegevens telkens in 1 kolom onder elkaar te staan. Ik zou de gegevens graag in meerdere kolommen naast elkaar zien maar kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Thijs

In de draaitabel moet je eens op de titel van de kolom klikken, en die dan slepen naar de bovenste rij in de draaitabel. Dan verander je de layout van de draaitabel zodat die kolom met rijen, een rij met kolommen wordt. Een beetje lastig uitgelegd, maar met wat oefenen gaat het zeker lukken.

Wigi

In het rechtervenster op je screenshot staat "Lijst met draaitabelvelden". Als je daar op het icoontje onder het pijltje en de x drukt zal dit een andere presentatievorm aannemen. Eén daarvan is met Paginavelden, kolomvelden, rijvelden en waarden. Dan kan je je velden slepen naar je gewenste positie om je gewenst resultaat te bekijken. "Speel" hier maar eens mee, je zal zien dat er vele mogelijkheden zijn om je data te tonen.

Laat maar iets weten als het niet duidelijk is.

Beste Thijs,

Ik denk dat je ook de gegevens moet aanpassen. Als ik zo kijk naar je draaitabel is het naar mijn bescheiden mening niet mogelijk om de layout aan te passen, puur om het feit dat er te weinig data in staat! Je kan een kolom (dus je data) 2x gebruiken in de draaitabel en dan kun je als het goed is wel de layout aanpassen. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd dan kun je het verschil zien!

Suc6!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan