• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave Exponent

• Onderwerp starter Onderwerp starter jansm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Hallo,
ik heb 2 kolommen met getallen. Ik wil graag het getal in de 2e kolom als exponent van de eerste weergeven. Dat kan denk ik niet als beide een format als getal hebben. Ik krijg het niet in een formule voor elkaar zodat ik een macrootje kan opnemen. Kan iemand dit in een code voor elkaar krijgen?
Bekijk bijlage Weergave_Exp.xlsb

Daar is bij mijn weten geen formule voor. Het is geen standaard weergave binnen Excel.

VBA kan wellicht een uitkomst bieden, maar daar zijn anderen hier beter in. Even de andere reacties afwachten.

zo?
Code:
Sub Jansm()

For Each cl In Range("G6:G11")
    With cl
        .NumberFormat = "@"
        .Value = .Offset(, -2) & .Offset(, -1)
        .Characters(Start:=Len(.Offset(, -2)) + 1, Length:=Len(.Offset(0, -1))).Font.Superscript = True
    End With
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Alex & Sjon bedankt voor de reactie.
Sjon, code doet wat ik wil!. Maar om hem te begrijpen, kun je in een paar woorden uitleggen wat het volgende stukje code doet:

Code:
Start:=Len(.Offset(, -2)) + 1, Length:=Len(.Offset(0, -1))
"-2" en "-1" zijn de verschuivingen maar wat geef je aan met "(0,"...)?

.Offset(0,-1) betekent dat je 0 rijen verschuift en -1 kolom. Die 0 had ik weg kunnen laten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan