• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergave hyperlinks en hyperlinks maken naar tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luibak

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Ik zit met 2 problemen,

1 Als je op een hyperlink druk die naar cel A300 gaat dan komt deze onderaan het scherm te staan is het mogelijk dat excel hem bovenaan weergeeft? heb op internet en hier gezocht maar kom er niet uit.

2 Ik heb vaak te maken met een bestand met 50+ tabbladen, deze tabbladen hebben dan de zelfde naam als een cel. is het mogelijk hier automatisch hyperlinken naar te maken zodat je 1 overzicht houd en dan met 1 druk op de knop naar die bestanden gaan. Als bijlage is een uren bestandje toegevoegd waarop het idee te zien is. In dit bestand heb ik handmatig de links gemaakt, dit zou volgens mij automatische moeten kunnen.

Als vast bedankt

Bekijk bijlage uren blanco-helpmij.xls

Die oplossing had ik ook al gevonde(vraag1) maar we willen kijken of ie niet aan de boven kant kan komen te staan.

Heb op me werk nog geen 2010 excel dus zal thuis even kijken hoe het werkt alvast bedankt

Vraag 1:

Gebruik:

Code:
Private Sub Workbook_SheetFollowHyperlink(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Hyperlink)
    Application.Goto Range(Target.SubAddress), True
End Sub

Vraag 2:

In ingebouwd in Excel:

Rechterklik linksonder op de 'vorig / volgend' werkblad: in een uitklapscherm krijg je alle werbladen te zien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan