Weergave IE goed, Firefox niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwaeckenrode

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
10
Ik heb eigenlijk een probleem.. Ik ben met een nieuwe website bezig, maar wanneer ik deze met Frontpage maak, doet deze het alleen fatsoenlijk met Internet Explorer. In Firefox laat hij hem zien zoals ik hem letterlijk in elkaar heb gezet. Dus ik heb met de Alinea-regeling gespeeld en dat laat Firefox dus letterlijk zien, wat dus totaal niet de bedoeling is:confused:

Iemand die me kan helpen?
 
Geen frontpage gebruiken....


het is niet echt een heel handige hint, maargoed. Frontpage is vooral IE-only code, en zal alleen in IE goed werken. Mocht je een andere editor willen, ik meen dat Nvu een goede (en gratis!) editor is. Maar je moet maar even op andere reacties wachten.


:thumb:
 
Hoi Kwaeckenrode,
Ik zou als het even kan inderdaad geen Frontpage gebruiken. Die ligt er niet alleen uit bij webbouwers die mooie standaard-code willen maken, maar ook is nu ook uit de gratie bij Microsoft zelf: wordt niet meer ondersteund. Microsoft heeft 'm vervangen door "Microsoft Expression Web" die in de "Expression Studio suite" zit. "Microsoft Expression Web 3" kost zo om en nabij de US$ 150,-- zegt Microsoft.
Wat MEW3 aan code produceert, en of dat beter is dan Frontpage: geen ervaring van ondergetekende! (ik codeer "op de hand", dan kan geen editor ermee aan de haal)

Intussen is NVU ook achterhaald. De opvolger is KompoZer, ook gratis. Verder is de gratis HTML-kit 292 editor niet zo gek, dacht ik. En er zijn er nog meer die oprechte html aanmaken.

Om concreet te kunnen helpen bij je alinea-probleem, zouden we even je (html + css) code moeten bekijken. Heb je de pagina online staan? Dan graag even een linkje! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Microsoft Expression Web schijnt, volgens alle berichten, gewoon fatsoenlijke standaardcode te maken.
 
Hoi Kwaeckenrode,

Ik heb je site even bekeken en ik begrijp niet helemaal wat je met die alinea-regeling bedoelt die Firefox laat zien.
Ik zie wel dat in Firefox, Safari en Google Chrome de knoppen niet naast elkaar passen: de laatste wordt op de volgende regel gezet.
In Internet Explorer 6, 7 en 8 en in Opera staan ze wel netjes naast elkaar.

Zonder het echt uitgebreid uit te zoeken vermoed ik dat dit ligt aan het onvolledige doctype dat FrontPage erin zet. 'n Onvolledig of ontbrekend doctype zorgt voor 'n verschillende weergave in verschillende browsers, omdat ze niet weten aan welke standaard je html zich houdt ('t is ingewikkelder, maar zoiets).

Zo te zien ben je pas net begonnen met je site. Als ik jou was, zou ik gewoon opnieuw beginnen, maar dan niet met FrontPage. Je hebt tot nu toe geluk gehad, maar heel vaak gooit FrontPage er code in die ervoor zorgt dat andere browsers dan Internet Explorer helemaal niets of echt 'n ongelooflijke puinhoop laten zien. En de code van FrontPage is eigenlijk niet met de hand te corrigeren, omdat er allemaal dingen in staan die gewoon niet volgens de standaard zijn, of waarvan de werking niet goed bekend is (vml).
Er zijn door csshunter al twee goede alternatieven genoemd.
Geen enkele wysiwyg-editor is helemaal foutloos en zo, maar van die twee is in ieder geval de code later met de hand te corrigeren.

Je kunt ook doorgaan met FrontPage, maar de kans op hevige hoofdpijn en andere bijwerkingen is dan vrij groot :D
Om te beginnen zou je dan nu al, terwijl je nog haast niets hebt, 'n breedte moeten gaan aanpassen. Wat eigenlijk al niet goed kan, want dan wordt het weer iets te breed voor IE en Opera...

Nog 'n tip: als je 'n site gaat maken, kun je dat het best in Firefox doen. Als 'n site er in Firefox goed uitziet, is de kans heel groot dat hij ook goed werk in alle andere browsers. Als je in IE begint, hoeft dat niet zo te zijn. 't Zelfde geldt trouwens voor Safari, Opera en Google Chrome, maar Firefox heeft ook nog 'ns 'n hele serie handige uitbreidingen voor 't maken van 'n site.
Als je belangstelling daarvoor hebt, horen we 't wel.
 
Laatst bewerkt:
Kwaeckenrode, ik zou echt afstappen van Frontpage. Frontpage creeert zoveel code, dat je er op geven moment gek van wordt. Het is een gegeven dat de meeste gebruikers IE gebruiken. Het aantal gebruikers van Firefox en Chrome blijft stijgen.

Heb je gekeken naar een zgn content management systeem (CMS), zoals Drupal, Joomla Wordpress?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan