Weergave pagina in mainframe te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Berichten
222
Hallo,
Al een poosje loop ik met het volgende probleem rond:
Ik maak een index.html aan met een frameset (top, left en main). In de left frame plaats ik uiteraard de navigatieknopjes; in de mainframe wisselen steeds de pagina's.
Nu heb ik daarin het probleem.
Elke nieuwe pagina die ik laad in het mainframe is te groot in de breedte waardoor er een hinderlijke schuifbalk onderin ontstaat.
De tekst loopt dan niet door, dit heb ik bijvoorbeeld aangepast door de rechtermarge in te stellen maar de totale pagina blijft te breed.
Ik zie even nergens een optie om dit aan te passen naar grootte van het frame.
Het originele main_frame.htm heeft dit probleem niet, het gaat echt om alle andere pagina's die ik vervolgens laad in dit frame.

Ik kan niet even een voorbeeld geven omdat de pagina nog niet online staat maar misschien begrijp je zo het probleem.
 
probeer eens, in de pagina's die in main geopend worden, de tekst en plaatjes die je in die pagina gebruikt in een tabel te zetten. Geef die tabel een breedte van bijvoorbeeld 80%.
Kijk dan nog eens of de pagina's te breed zijn.

Olav
 
Geplaatst door Olav
probeer eens, in de pagina's die in main geopend worden, de tekst en plaatjes die je in die pagina gebruikt in een tabel te zetten. Geef die tabel een breedte van bijvoorbeeld 80%.
Kijk dan nog eens of de pagina's te breed zijn.

Olav

Het gaat trouwens alleen om tekst.
Simpel allemaal en ik had er al een hard hoofd in met zoiets als een tabel dit op te lossen maar ik heb het voor de zekerheid even geprobeerd.
Helaas dus.
Hoe smal ik de tabel ook maak, de pagina blijft te breed voor het frame!

Wat ik eigenlijk zoek is de instelling van de paginagrootte t.o.v. frameformaat.
Blijkbaar past Dreamweaver dit niet meer automatisch aan...
 
Alternatief...

Het probleem is volgens mij nog niet opogelost, alhoewel ik een 'workaround' heb gevonden ofwel een alternatief waarmee ik op dit moment uit de voeten kan.
Kan nu ook een link geven want ik heb de page online gezet:
Fata Morgana Forum

De hinderlijke schuifbalk onderin het mainframe ben ik nu kwijt alleen zie je ook een 'balkruimte' rechts als er geen balk hoeft te zijn...
Wat ik heb gedaan?
Bij de frame-specificaties 2 commando's erbij gezet:

<frame src="fm_main.htm" name="mainFrame" scrolling="YES" noresize>

Het scrolling en noresize stonden er eerst niet.

Wie een tip heeft de rechterbalk onzichtbaar te maken als die niet nodig is zal ik dankbaar zijn!
 
Re: Alternatief...

Geplaatst door FataMorgana
Het probleem is volgens mij nog niet opogelost, alhoewel ik een 'workaround' heb gevonden ofwel een alternatief waarmee ik op dit moment uit de voeten kan.
Kan nu ook een link geven want ik heb de page online gezet:
Fata Morgana Forum

De hinderlijke schuifbalk onderin het mainframe ben ik nu kwijt alleen zie je ook een 'balkruimte' rechts als er geen balk hoeft te zijn...
Wat ik heb gedaan?
Bij de frame-specificaties 2 commando's erbij gezet:

<frame src="fm_main.htm" name="mainFrame" scrolling="YES" noresize>

Het scrolling en noresize stonden er eerst niet.

Wie een tip heeft de rechterbalk onzichtbaar te maken als die niet nodig is zal ik dankbaar zijn!
moet lukken met scrolling="auto":D
 
Re: Re: Alternatief...

Geplaatst door blubjez

moet lukken met scrolling="auto":D

Nee helaas blubjez, dat maakt dat ik de schuifbalk beneden ook weer terugkrijg!
Dat was het probleem waar ik mee begon!
Ook wanneer de tekst NIET breder is dan het mainframe dan verschijnt de onderbalk.
Met het scrolling="yes" is dit niet zo, zien we alleen de rechterbalk als nodig echt en als niet nodig een silhouet.
Is een stuk mooier in ieder geval! ;)
 
<frameset rows="60,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="no" border="0" bordercolor="#FFFFFF">
<frame src="top.html" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
<frameset rows="*" cols="190,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="left.html" name="leftFrame" scrolling="auto">
<frame src="right.html" name="mainFrame" scrolling="auto">
</frameset>
zou het toch moeten verhelpen (dus scrolling per frame),zoniet weet ik het nu ook even niet ;)
het inkorten van de lengte van de zinnen zou ook wonderen kunnen doen <br> of <p></p>
 
Laatst bewerkt:
<frameset rows="210,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="fm_top.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
<frameset rows="*" cols="131,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
<frame src="fm_nav.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="fm_main.htm" name="mainFrame" scrolling="YES" noresize>
</frameset>
</frameset>

Zoals je ziet is mijn frameset niet veel anders.
Het enige verschil is de scrolling, als ik die op AUTO zet in de left en main frame ontstaat er gewoon een onnodige balk onderin de main frame.

Het inkorten van de lengte heb ik dus ook al vele malen geprobeerd en zelfs ook nog in een tabel die slechts de helft van de ruimte inneemt middenin de main frame.
En dan nog blijft de horizontale schuifbalk...

Dit gaat overigens allemaal slechts op voor de twee pagina's: Forum Info en Links.
De rest past wel goed en geeft geen balken!

Ik zoek het daarom meer in de te laden pagina's in het frame dan in het frame zelf.
Maar ook daarin kan ik niets geks ontdekken.

Goed, zoals het er nu uitziet kan het ermee door.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan