weergave pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Ik werkte tot nu graag met Dreamweaver. Maar ik raak een beetje geprikt.
Het lijkt erop dat Dreamweaver niet goed reageert als ik css gebruik. De "code" weergave is wel goed. Maar de "ontwerp" stand geeft niet weer wat ik via css probeer te regelen. Met position aangegeven posities kloppen bijvoorbeeld niet. Een lijst raakt door css aanwijzingen doorelkaar gegooid. Kortom: deze weergave is onbetrouwbaar.
Ook de vraag om "voorvertonen" wordt niet goed uitgevoerd. Uiteindelijk moet ik naar de browser in werkelijkheid om te zien hoe Firefox of IE de pagina weergeeft.

Dat is omslachtig met steeds uploaden.

Zijn mijn bevindingen bekend of doe ik iets fout?

Hi,

ik gebruik DW8 en het gebeurt bij mij ook. Daarom heb ik onder XP-PRO de webserver aangezet en kan ik het lokaal real testen.

Daarbij moet ik wel zeggen dat als het op mijn scherm een beetje druk wordt ik een ander scherm bijschakel waarop dan de pre-view browser staat.

Hoe zet je een (welke) webserver erbij?

Dat klinkt erg goed. Maar wil je dat dan eens uitleggen?
Welke webserver? Kan dat ook met vista? Hoe zet je dat op een ander scherm?
En kun je allerlei webservers installeren om echte goede proeven te nemen?

Laatst bewerkt:
Hi,
vlak voordat ik ga afsluiten.

Op XP Pro draait de Internet Information Services mee als je dat hebt meegeinstalleerd. Als IIS actief is, dan is de webserver actief. Die kun je dan benaderen in IE met http://localhost/jouw designwebsite (testing server onder DW)

Of alle versies van Vista dit ondersteunen weet ik niet, maar tenminste 1 van de smaken moet IIS ondersteunen. En het fenomeen localhost blijft gewoon bestaan.

Als je geen ASP gebruikt maar PHP zou je Apache/MySql/PHP kunnen gebruiken ALS(!) jouw vista geen IIS meegeleverd heeft gekregen. Maar het fenomeen localhost blijft gewoon bestaan:D

EDIT: verwar webserver niet met webbrowser. IE is browser. Apache of IIS is server.

Ik heb een videokaart met 2 DVI-aansluitingen. Via de software kan ik bepalen of ik beide schermen wil gebruiken of 1 of 2 klonen. Keuze 2 schermen betekent ook dat ik sommige applicaties desgewenst op scherm 1 of scherm 2 zichtbaar kan maken.
Nu heb ik een 82cm LG TV aangekoppeld en een 24" Philips lcd. Werkt great

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan