Weergave printen tekst!

Status
Niet open voor verdere reacties.

js.vanwezel

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Op een gegeven moment wilde ik tekst uitprinten vanaf een site van het Internet. Wat schetst mijn verbazing. Er verscheen tekst bestaande uit blokjes en cijfers. De cijfers werden dus wel normaal weergegeven doch de letters in blokjes.
In het menu van "Creative tastkbar" wordt de tekst "Creative taskbar" in blokjes weergegeven. Dus voor iedere letter een blokje. Afdrukken onder Word geeft geen problemen.
Onlangs heb ik het Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal geinstalleerd. Bij het raadplegen van dit woordenboek verschijnt het geraadpleegde woord in blokjes, de cijfers normaal en de omschrijving van het woord in normale tekst. Bij het printen echter van een dergelijk gedeelte is alle tekst weer als blokjes weergegeven.
Ik heb geen idee waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen.
Ik maak gebruik van Windows 98SE en Internet Explorer 6.0.
Hopelijk is er iemand die dit bekend voorkomt en mij hiermede kan helpen.

Ik moet dan denken aan je printer die wellicht bepaalde lettertypes niet kan printen, al is dit een probleem wat mij alleen bekend is van oude printers (HP deskjet 400 en ouder).

Welke printer heb je?
Welke poort gebruikt de printer?
Heb je de laatste drivers gedownload?

Priveberichten ben ik mee gekapt.
Antwoord svp op bovenstaande vragen (of niet).
Veel succes verder.

Lettertype!

Blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan waardoor het bericht niet op de juiste plaats is gekomen.
Jammer dat degene die het betreft op een dergelijke onprettige mannier moet reageren. Dat ben ik helaas niet gewend.

Onprettig?
Sorry, ik wilde alleen maar aangeven hoe we verder kunnen gaan om jouw probleem op te lossen.
Alweer een bewijs hoe berichten sec verkeerd over kunnen komen.
Zullen we eens opnieuw met mijn vragen beginnen?

"Prive-berichten enz." heb ik trouwens pas kort geleden afgeblazen, dus dat was wat jou betreft nog OK.

Weergeven tekst!

Helaas hangt ons leven soms van misverstanden aan elkaar en dat kan wel eens verkeerd uitpakken. Het was niet mijn bedoeling om jouw, Andre, prive te benaderen. Door onbekendheid op het systeem is dit gewoon fout gegaan. Zand erover.
Zoals ik al vermelde krijg ik tekst op het scherm o.a. bij het Van Dale woordenboek, in blokjes weergegeven. Ook is dan een gedeelte van de tekst normaal leesbaar.
Vervolgens druk ik wel eens een pagina af vanaf het net. Deze pagina is normaal leesbaar maar bij het afdrukken verschijnt deze in blokjes.
Mijn systeem heeft altijd normaal gewerkt en dit probleem kende ik dus niet. Vermoedelijk is er met installeren of anderzinds iets fout gegaan. Helaas zou ik echter niet weten wat dat zou moeten zijn.
Ik maak gebruik van de HP Deskjet 880C en de HP Deskjet 5550. De laatste printer heb ik slecht 4 maanden in mijn bezit. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat ik het probleem bij mijn printers moet zoeken. Hopelijk kun je met deze informatie uit de voeten.

Hans(58)

OK, bergen zand!
Ik heb zelf printerproblemen gehad met hp. Dat was wel een ouder model: 690c.
Heb daar toen de laatste drivers voor gedownload.
Kreeg daarbij tevens de melding dat ik mijn poort LPT1 beter op EPP kon zetten. (Via de BIOS).
Vandaar mijn vraag over het downloaden en de printerpoort.

Weergave letters op scherm.

Het probleem zit hem niet alleen in het printen. Op het scherm krijg ik bij verschillende programma's ook deze blokjes. Zoals o.a. het menu van Windows Media Player.
Ben benieuwd of er een oplossing komt.

Daar zit dus het hoofdprobleem. Misschien moet je een aantal fonts downloaden. Alleen is dat niet mijn sterke punt. IOp google zijn vast wel sites te vinden waar je fonts kunt downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan