Weergave resterende diskruimte onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fokkie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2002
Berichten
13
Windows XP SP1, 768MB RAM

Ik heb dit probleem alleen maar op de enige dynamic disc die ik in mijn systeem heb zitten. Waarom ik dat ooit gedaan heb mag Joost weten :confused:

Maar goed...ik merk nu dat wanneer ik grote hoeveelheden van die schijf weg haal of erbij zet, de resterende grootte niet wordt aangepast. Scandisk draaien heeft geen resultaat. De schijf in kwestie is 60GB groot.

Iemand een idee?
 
En als je systeem dan weer opnieuw is opgestart, klopt het dan wel?
Kunnen je bestanden in de prullebak / system restore terecht komen?
 
SeqouiaView ga ik opzoeken, bedankt voor de tip :)

Nog het vermelden waard (denk ik):

Dit probleem heb ik nadat ik de pagefile van deze (non-boot, non-system-)schijf heb verwijderd.
Die pagefile krijg ik er nu dus ook niet meer op :confused:

Erg onplezant kan ik u melden...
 
Hoe heb je de "Pagefile" verwijderd dan?
Pagefile is je virtuele geheugen.

Deze kan je aanmaken via;
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>Prestaties(instellingen)>geavanceerd>virtuele geheugen(wijzigen).
 
Hi Crash,

Zo heb ik inderdaad m'n pagefile verwijderd, maar das nie het probleem...probleem is dat m'n resterende ruimte niet goed wordt weergeven. Of dit met het verwijderen van m'n pagefile te maken heeft weet ik dus niet...
 
Doe eens een uitgebreide schijf controle.
Ga in verkenner op de betreffende schijf staan, klik met rechts>eigenschappen>extra>schijfcontrole>beide aanvinken.
Waarschijnlijk kan de schijf niet meteen gecontroleerd worden, omdat deze ingebruik is.
Laat hem bij de volgende opstart controleren.
Let op dit kan lang duren.
 
Bedankt voor de tips jongens (meisjes?)

Ik heb het gelukkig gevonden: het lag aan Norton AntiVirus 2004!! Die heeft standaard Norton Protected Files aanstaan en reserveerde megaveel GB's voor die ruimte :8-0:

Ik heb handmatig alle beschermede bestanden verwijderd en toen had ik m'n verloren ruimte weer terug :)

Ikke blij :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan