weergave resultaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvuz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jvuz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Hallo allemaal,

in mijn script wil ik iets opzoeken en dit moet weergegeven worden (uiteindelijk in de vorm van een url, zodat je later dan kan klikken op die url om de volledige inhoud ervan te kunnen lezen.) Nu, als ik iets invul (waarvan ik zeker ben dat het in de db staat), krijg ik een blanco pagina te zien.

Hier vind je twee scripts die van belang kunnen zijn.
http://www.plaatscode.be/4539/

Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt,
Jvuz

Welke code heb je gebruikt voor je script? Zou je die tussen
PHP:
hier willen plaatsen.

Ook een database structuur met enkele inhoudsvoorbeelden zou makkelijk zijn.

Index.php
PHP:
<?php
ob_start(); 
?>
<?php
// include/require hier evt nog andere zaken
require ("connect.php");
// we willen op deze pagina gebruik maken van beveiliging mbv sessies,
// dus includen (requiren) we session.php
require("session.php");
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>KB RBINS</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />
</head>

<body>
<div id="wrapper">
   <div id="header">
       <h1 style="text-align:center; padding-top:45px;">Knowledgebase System RBINS</h1>       
       <h4 style="position:absolute;
right:70px;
top:10px;"><?php
       		include("checkuser.php");
			 ?></h4>

</div>

<div id="centercolumn">
		<center>
			<h2>Search an article</h2><br /><br />
			<?php
			include("search.php");
			?>
		</center>

</div>
   <div id="footer">Footer</div>

</div>

</body>
</html>
<?php
ob_end_flush();
?>

search.php
PHP:
<?php
	if(!isset($_POST['submit'])) {
?>
<form action="search.php" method="post">
	<table>
		<tr>
			<td>Keyword(s)</td>
         <td><input type="text" name="keyword" size="133" maxlength="20"  /></td>
      </tr>
   </table>
   <input type="submit" name="submit" value="Search" />
</form>
<?php
	}
	elseif(trim($_POST['keyword']) <> "" ) {
		$keyword=$_POST['keyword'];
		$res = mysql_query("SELECT ID, title FROM articles WHERE MATCH (title,article) AGAINST ('" .$keyword. "')") or die(mysql_error());
		while($r = mysql_fetch_array($res)) {
                    echo $r['ID'] . '&nbsp;' . $r['title'] . '<br />';
                }
	} else {
                        // some fields are empty
                        echo("All fields need to be filled in.<br />");
                        echo("Hit the \"back\" button of your browser en fill in all the fields.<br />");}
?>

twee tabellen: users en articles
users: id(int11), name (varchar20), pass(varchar32), level (int2), last_ip (varchar15), lastname (varchar20), firstname(varchar20)
articles: ide (int11), category (int1), title (varchar30), article (longtext), author (varchar30) score (int 100), counter (int100)
fulltext op title en article

In article zit bijvoorbeeld:
Eudora (title):test test (article)

Edit: Ik heb nu een paar artikels toegevoegd. Nu krijg ik wel een resultaat te zien, maar het wordt getoond in een lege pagina. Wilt dit zeggen dat ik de opmaak van de pagina ook moet verwerken in de echo (in het script)?

Laatst bewerkt:
OK, het is me gelukt. Ik had het eerst gedaan via een include en daarin werd nogmaals verwezen naar search.php. Daardoor kreeg ik meerdere keren de layout. Nu heb ik eigenlijk een andere vraag. Het is de bedoeling dat de resultaten in de vorm van een url komen, nu, dat is niet zozeer het probleem denk ik, maar hoe zorg ik ervoor dat als ik op die link klik, ik het volledige resultaat krijg, dus title en article. Is daar een speciale manier voor nodig. Klopt het dat ik de variabelen dan moet meenemen naar de andere pagina en is dat mogelijk?

Edit:Sorry, ik dacht dat het probleem opgelost was, maar nu heb ik op de index pagina tweemaal de layout. Kan iemand me misschien helpen hiermee?

Edit2: Uiteindelijk is het me dan toch gelukt. Nu heb ik nog een ander probleem. Ik krijg als resultaat de titel en het id nummer in link vorm. Maar nu is het de bedoeling om, als ik op de link klik, dat het naar een pagina gaat, waar ik de titel, het id-nummer en het artikel zelf kan lezen. Hoe kan ik dit verwezenlijken? Moet ik daarvoor iets in de link plaatsen, ...

Edit3:Dat probleem is ook opgelost. Bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan