weergave tekst en applicaties erg klein in 22 inch led beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandiederik

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
welke deskundige kan mij helpen met de configuratie van een nieuw gekocht 22 inch lg beeldscherm voor mijn desktop welk draait op windows xp home edition

het beeldscherm heeft een aanbevolen resolutie van 1920-1080 en volgens lg een verhouding van 16-9

de weergave is erg klein en als ik de resolutie wijzig dan wordt het beeld vager

als ik de aanbevolen resolutie houdt en binnen geavanceerde optie, pictogrammen en tekst een grotere instelling geef, is het resultaat niet totaal overal bevredigend

de menu's binnen outlook en word worden wel groter, maar tekst en sub mappen (inbox, verzonden, etc.) blijven klein weergegeven

daarbij zijn de ontspanning applicaties van windows, zoals patience erg klein weergegeven en een aanpassing is of niet mogelijk of wordt niet opgeslagen

wie herkent dit probleem en heeft het ultieme antwoord ?!

groet,
jandiederik

de "auto" knop leidt tot de resolutie 1920-1080 met als resultaat een weergave die haarscherp is doch erg klein

het antwoord betreffende grafische kaart moet ik schuldig blijven/weet niet waar dat is te achterhalen

helaas ben ik niet op de locatie waar de pc met beeldscherm staat en waar het betrekking op heeft, indien deze gedetailleerde lijst het antwoord voor een oplossing biedt, kan ik daar later aan voldoen

Je grafischekaart ondersteund de resolutie wel. Kan je er een screenshotje van maken? Zodat het wat duidelijk voor ons wordt? Kan met een printscreentje.

Jouw scherm. Of een foto, ik snap namelijk niet precies wat je bedoeld, en wat groot of klein weergeven wordt.

ik heb hier een zo goed mogelijke en duidelijke tekst gevonden.

Indien u een 17 inch of grotere TFT monitor heeft of een 19 inch of grotere conventionele monitor, dan is de ideale beeldschermresolutie 1280 x 1024 pixels.

Dit stelt u bij Windows XP als volgt in;

1) klik met de rechtermuisknop op het bureaublad en kies 'Eigenschappen'
2) U ziet nu het dialoogvenster 'Eigenschappen voor beeldscherm'
3) Kies het tabblad 'Instellingen' en zet het schuifbalkje van Beeldchermresolutie op 1280 x 1024.
4) Klik op de button 'Toepassen' en daarna op 'OK'
5) Als u daarna wordt gevraagd of u de nieuwe resolutie wilt behouden kiest u voor 'Ja'

wordt lastig op dit moment om een printscreen te overleggen, een foto wordt overigens perfect weergegeven.

het probleem zit vooral in een ontspanning applicatie van windows, patience bvb, het scherm is ontiegelijk klein en niet aan te passen c.q. formaat te wijzigen.

in outlook worden gedeelten wel goed weergegeven in de resolutie 1920-1080 en met aangepaste grootte, doch het is niet totaal, het navigatievenster links blijft klein.

Waarom zou hij een full HD monitor kopen met een resolutie 1920x1080. Niet om zo een simpele resolutie gebruiken, denk je wel?

Heb je de laatste drivers van je nVidia kaart: Je hebt Windows XP hoeveel bits?

beste dizzyboy,

aanpassing naar een resolutie van 1280-1024 doet afbreuk aan de scherpte, het beeld wordt niet meer in de juiste verhouding van 16-9 weergegeven, horizontaal wordt breder en verticaal blijft nagenoeg gelijk

beste geengezeik,

update van drivers lijkt me zeer aanbevolen, waarvoor dank !

is de gedachte dat binnen de aanbevolen resolutie en aangepaste waarden voor grote tekst en pictogrammen het resultaat totaal ideaal is en ieder applicatie in gewenst leesbaar formaat wordt getoond ?

of is dit een windows aangelegenheid en zijn niet alle applicaties compatibel in een geavanceerd 22 inch breedbeeld led monitor met aanbevolen resolutie van 1920-1080 .....

vooralsnog ben ik bijzonder ingenomen met de verkregen antwoorden en gedachten !

Worden alle programma's verkeerd weergeven? Hoe ziet bijvoorbeeld, internet explorer eruit? Het lijkt me sterk, ik werk nu met Windows XP, Vista, Windows 7 en alles wordt goed weergeven. Heeft de update nog wat kunnen veranderen?

internet browser, viewer van foto's werken perfect, probleem zit hem vooral in andere applicaties zoals outlook, word en patience.

update van drivers moet nog worden uitgevoerd op later tijdstip als gebruiker thuis is, van lg kreeg ik te horen dat het niet hun oorzaak was, dat een gebruiksvriendelijke weergave van beeld niet optimaal synchroom loopt met de gebruikte applets op de computer. volgens lg was het een windows aangelegenheid ...

Het lijkt me ook geen fout van LG. De update proberen, en anders hoor ik het wel. Dan zoeken we samen gezellig verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan