weergave textveld rapport

• Onderwerp starter Onderwerp starter csm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

csm

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hallo

ik heb in een rapport een veld waarin datum als volgt wordt weergegeven deze komt uit een tabel 20140101 nu ben ik op zoek naar een oplossing om het in het rapport als volgt weer te geven
01-01-2014 is dit mogelijk ?

het mag in de tabel niet gewijzigd worden omdat dit format gebruikt wordt door route planning van tomtom.
het zou handig zijn om het in het rapport anders leesbaar te hebben

met vriendelijke groet csm

Zoals wel vaker in het leven, is het antwoord afhankelijk van de juiste formulering van de vraag ;).
ik heb in een rapport een veld waarin datum als volgt wordt weergegeven deze komt uit een tabel 20140101
Je hebt in je tabel een veld waarin de datum wordt geïmporteerd uit TomTom. Waar het om gaat, is natuurlijk het woord weergegeven. Is dat ook wat je bedoelt? Oftewel: gebruik je een datumveld waarvan de notatie is ingesteld op "jjjjmmdd" zodat je vandaag ziet als '20140427'? Of heb je een tekstveld waarin letterlijk '20140427' staat? Dat maakt namelijk een wereld van verschil uit voor het antwoord.

sorry voor de onduidelijkheid het gaat om een tekstveld die nu wordt weergegeven als 20140101
en zou in het rapport als 01-01-2014 gelezen moeten worden
groet csm

Je weet ongetwijfeld dat onnodig quooten niet erg op prijs gesteld wordt; dus niet meer doen s.v.p. Het herhalen van een compleet bericht valt volgens mij ook niet onder 'quooten'.
Back to the topic: je hebt dus een formule nodig die de datum samenstelt uit de verschillende componenten uit de string. Ik zou dan de functie DateSerial gebruiken, en met Left het jaartal pakken, met Mid de maand en met Right de dag.

Hallo

sorry voor het quooten zat vanmorgen onhandig op mijn telefoon te antwoorden.
ik ga je antwoord uit proberen en laat even weten of het werkt zoals ik bedoel

groet CSM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan