Weergave website

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Probleempje:
Heb voor het eerst een website gemaakt en dit met frontpage 2000, alles ging betrekkelijk goed, maar de weergave op sommige pc's is anders dan bij mij..
daarmee bedoel ik dat de achtergrondweergave van de homepage bij mij perfect is maar op andere pc's soms in drie delen verschijnt...
Als jullie begrijpen wat ik bedoel....
Misschien bij een van jullie ook.. zie eens op

http://home2.scarlet.be/ivandb1/

wie helpt of weet mijn fout zitten??

Alvast bedankt

Ivan

Hallo,

Ik zou dat plaatje met die jongens eerst op grote van je tabel maken en dan als achtergrond van een tabel instellen en dan dat tabel centereren...

<table align="center" background="plaatje">

Dan komt het plaatje altijd als achtergrond van jouw tabel te staan en wordt het tabel altijd in het midden gezet...

Daarna gewoon alles in cellen in het tabel plaatsen...

Ivan maakt geen gebruik van tabellen op deze pagina.

het probleem is dat het plaatje niet groot genoeg is (grootte van browser verschilt ver pc). als dat het geval is wordt het plaatje (boven en onder) herhaalt.

een oplossing kan zijn een tabel gebruiken waar het plaaatje als achtergrond in zit, en die een grootte geven zodat hij altijd past. de rest moet dan een opvullende kleur hebben, maar dit gedoe met tabellen is misschien niet zo makkelijk.

je kunt het ook oplossing door die herhaal optie uit te zetten m.b.v een css style sheet.

probeer zoiets eens tussen de head en /head te plaatsen in de html code.

PHP:
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
background-repeat: no-repeat
-->
</STYLE>

daarna gaat ie de achtergrond kleur opvullen met wit, als je wilt kun je deze kleur instellen via frontpage

Laatst bewerkt:
Allebei bedankt voor de reactie...
Binnenkort probeer ik beide voorstellen eens uit en
hoop dat het probleem opgelost is....

Groeten

Ivan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan