• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergeven mapinhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
576
Ik probeer op de een of andere manier de bestandsnamen en mapnamen uit een specifieke map in excel zichtbaar te maken bij voorkeur met de eigenschappen en wil deze graag automatisch bijwerken en voorzien van een hyperlink. Het betreft een groot aantal bestanden en mappen die verschillende soorten documenten bevatten.
 
:thumb:Fantastisch, precies wat ik zocht bedankt voor je snelle reactie popipipo:thumb:
 
Ben weer wat verder door andere vragen te bestuderen
met de volgende regel geef ik de locatie van een bestand aan
PHP:
Range("A1") = ActiveWorkbook.Path & "\" & ActiveWorkbook.Name
en met deze regel pas ik de eigenschap commentaar aan
PHP:
Range("b7") = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("Comments").Value
Op welke manier kan ik de tekst ActiveWorkbook aanpassen in een verwijzing naar het ongeopende document in A1?
 
De vraag is nog actueel, is dit onmogelijk?
 
Beste WiGi

Ik wil graag de eigenschappen uitlezen van een gesloten bestand en niet een celwaarde

WiKi
 
Dat zal niet rechtstreeks gaan volgens mij.

Je zal het bestand (tijdelijk) moeten openen, maar dat kan je met code doen.

Dan uitlezen, en vervolgens weer sluiten.

Als het geen groot bestand is en ScreenUpdating zet je tijdelijk uit, dan ga je daar quasi niets van merken.

Wigi
 
Er valt meer te lezen van ongeopende bestanden:
Code:
    For Each fl In CreateObject("Scripting.filesystemobject").getfolder("E:\").Files
        v_datecreated = fl.datecreated
        v_dateLastAccessed = fl.dateLastAccessed
        v_DateLastmodified = fl.DateLastmodified
        v_Size = fl.Size
        v_Type = fl.Type
        v_Shortname = fl.Shortname
        v_Shortpath = fl.Shortpath
        v_Path = fl.Path
        v_Parentfolder = fl.Parentfolder
        v_Attributes = fl.Attributes
    Next
 
Beste SNB, Klinkt goed, maar waar plaats ik deze code en heb ik daarbij nog andere functies nodig:confused:
Ik heb hem nu in een leeg blad geplaatst en de bestemming gewijzigd, maar dan gebeurt er niets.
 
Beste SNB, Klinkt goed, maar waar plaats ik deze code en heb ik daarbij nog andere functies nodig:confused:
Ik heb hem nu in een leeg blad geplaatst en de bestemming gewijzigd, maar dan gebeurt er niets.

Je haalt alles op en zet het in variabelen. Die moeten nog een bestemming krijgen:

- in cellen op een blad
- in immediate window
- in msgboxes
- luidop gezegd door de PC :D
- ...

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan